2010-11-25, 19:07
Medlem
Ja, som rubriken säger.
Har en ny dator, installerat windows 7 på den och nu märker jag att jag inte har behörighet till någonting, har inte ens behörighet att ändra eller skapa någon .txt fil, allting är skrivskyddat.

Hur fan blir man av med detta

Mvh
xviggo
Citera
2010-11-25, 19:08
Medlem
wireless_admins avatar
logga in som admin
Citera
2010-11-25, 19:10
Medlem
Kristofer.s avatar
Vilken version utav win7 har du? min förra kärring hade någon mysko version som gjorde att hon inte ens kunde byta bakgrund, var tvungen att updatera sitt windows till en ny version.. PRO eller liknande, för att det skulle funka..
Citera
2010-11-25, 19:11
Medlem
Hur gör jag det?

När jag loggar in så finns det två konton, varav ett är mitt och ett annat vid namn "Administratör"
När jag klickar på att logga in som administratör så går det inte, den kan inte logga in.
Jag har lust att ta bort det kontot, och jag själv vill ha all behörighet till att ändra filer hur jag en vill utan att datorn ska ifrågasätta

Har windows 7 home premium
Citera
2010-11-25, 19:12
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xviggo
Hur gör jag det?

När jag loggar in så finns det två konton, varav ett är mitt och ett annat vid namn "Administratör"
När jag klickar på att logga in som administratör så går det inte, den kan inte logga in.
Jag har lust att ta bort det kontot, och jag själv vill ha all behörighet till att ändra filer hur jag en vill utan att datorn ska ifrågasätta

Har windows 7 home premium

Ge ditt konto admin-rättigheter?
Citera
2010-11-25, 19:14
Medlem
och hur gör jag det när jag inte har rättighet till att göra det?
Citera
2010-11-25, 19:18
Medlem
julllleees avatar
du kan ändra så du blir ägare på filer. då kan man ändra skrivskyddat
Citera
2010-11-25, 19:20
Medlem
Hur gör jag det?
Citera
2010-11-25, 20:06
Medlem
Fixat!

Lyckades logga in på administratör kontot, bytte namn på den och tog bort mitt gamla konto.

Sjukt irriterande dock.

Tråden kan låsas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in