2010-11-25, 17:39
Medlem
Sökte en distansutbildning där dem informerade mig om att det inte är obligatoriskt med fysisk kontakt,
men fick information att det är krav 4-3 gånger per termin nu i försent skede nästan. Sista ansökningsdagen verkar vara 1 december princip överallt för VT2011.

Nu är min fråga, finns det någon utbildning där det inte kräver någon fysisk kontakt överhuvudtaget någon känner till?.

Fick höra något om NTI, men dem som tipsa sa det var kurs för kurs. Vilket jag även skulle kunna tänka mig söka i värsta fall.

Någon som gått på NTI elle känner någon som går/gått och kan förklara, hur fungerar det?

(varför jag inte har gymnasiekompetens
Valde att hoppa av och jobba men nu vill jag beta utav gymnasiekompetensen för jag har hittat vad jag vill jobba med, fast jag bor riktigt taskigt till "i skogen" men har Internet och vill/kan inte flytta eller pendla.)

Nästan i ren panik jag skriver.

Tack på förhand!
Citera
2010-11-25, 17:43
Medlem
Arzeniks avatar
https://www.flashback.org/t599688

Men kan förklara lite snabbt , du väljer om du vill läsa hel,halv eller deltid, sen så sätter dem upp ett schema till dig samt du kommer närvarotest på fredagen. Sen så avslutar du med ett prov sista fredagen. När kursen är färdig så kommer du ha ett telefonsamtal med din lärare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in