2010-11-25, 13:18
Medlem
Klassisks avatar
Hej!

Upptäckte problemet igår. Till att börja med ska jag redovisa vad jag har för program och dator.

*dell studio 1555
*vista 64
*avg virus program
*ad-aware (Free)

Datorn går skitsegt i musik, film (youtube och även filmer på datorn). Ljudet hackar som om högtalaren vore spräckt. När det hackar som värst hänger sig även muspekare och får då bluescreen och datorn startar om. När jag får bluescreen står det att windows stänger ner datorn av säkerhetsskäl och den "dumpar minne". Ni vet säkert vad jag menar.

Jag har kört senaste uppdateringarna på ad-aware, windowsupdate, avg osv. Inget virus finns!

Vad sjutton är det för fel? Är det någon själ därute som känner igen problemet.

Mvh
Senast redigerad av Klassisk 2010-11-25 kl. 13:21.
Citera
2010-11-25, 13:29
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Ingen aning, men ad-aware är vad jag har förstått skit. Så det borde du nog ta bort och ta ner superantispyware (SAS) eller liknande. Inte för att jag tror att ad-aware orsakar dina problem, men ändå

Dock kan du ju avvakta tills du fått lite fler svar ang detta, man ska aldrig lita på en person
Citera
2010-11-25, 13:34
Medlem
Klassisks avatar
Det kan omöjligt vara ad-aware för problemet startade igår. Jag har haft ad-aware längre än så. Det är konstigt och förbannat störande
Citera
2010-11-25, 14:23
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Starta datorn i felsäkert läge och kolla i loggboken efter VAD blåskärmen anger för felmeddelande..

Det är en bra början!

(PS! I loggboken så öppnar du felmeddelandet genom att dubbelklicka på "raden"..
Men viktigast av allt är att du klickar på knappen med 2 Textark.. Detta kopierar HELA felmeddelandet,
som du sedan klistrar in här som ett citat! DS!)
Citera
2010-11-25, 14:48
Medlem
Klassisks avatar
När jag bryter internetuppkopplingen och ser på en film så fungerar datorn klanderfritt. Det har något med internet uppkopplingen att göra. Väldigt mystiskt.
Citera
2010-11-25, 15:12
Medlem
Klassisks avatar
Och när jag inte använder trådlöst internet utan kör direkt i uttaget i hallen verkar det fungera? Kan det ha något med att jag resettade routern igår och skapade en ny säker anslutning?
Citera
2010-11-25, 16:15
Medlem
-ELF-s avatar
Kan säga att det är bäst att bara köra med ett antivirus program. Comodo Antivirus är ett bra och gratis alternativ. Det är vad jag kör med just nu.

När det börjar strula, kolla aktivitetshanteraren och se om det är något som börjar använda CPU'n väldigt mycket. Kan gissa på att det är Ad-Aware som fastnar i någon trevlig liten loop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in