Var i morse och handlade massa käk. Givetvis lyckades jag halka. Jag överlevde utan några större skador, men däremot överlevde inte mina kära ägg. Hade köpt två plattor (á 24 ägg). Upp emot ett tjog ägg krossades. Jag lyckades tack och lov få ner alla i en bytta när jag kommit hem så nu är frågan: Vad ska man göra med ca 20 ägg? Vill inte gärna spara eller så. Älskar ägg så har inga problem med att laga ihop något med alla 20 ägg, men vad? Går det göra något annat än en bamseomelett, om man nu eftersträvar att äta nyttigt (dvs. kolhydratsnålt)?
Ägg behövs väl i de flesta bakverk, du kan ju göra en uppsättning kakor/bullar som håller sig hela vintern. Alltid mysigt att ha efter en jävlig arbetsdag.
Är inte såväl pannkakor (inkl. ugnspannkakor) samt bakverk kolhydratrika? Äter inte gärna kolhydratrik mat. Kört på LCHF-kost ett tag. Är nu tbx. på "normal" kost, men försöker ändå snåla med kolhydraterna.
Scrambled eggs åt jag i morse =/. Sjukt gott, men inte så sugen på det igen (hur mkt. jag än älskar det).
Är inte såväl pannkakor (inkl. ugnspannkakor) samt bakverk kolhydratrika? Äter inte gärna kolhydratrik mat. Kört på LCHF-kost ett tag. Är nu tbx. på "normal" kost, men försöker ändå snåla med kolhydraterna.
Scrambled eggs åt jag i morse =/. Sjukt gott, men inte så sugen på det igen (hur mkt. jag än älskar det).
Då skulle du kunna köra rocky-style och dricka upp resten och sen springa 6 maraton i rad.
Jag kom fan inte på något kolhydratsnålt. Blev en till scrambled eggs... men med tio ägg ist. för tre som min frukost bestod av. Kanske ska spara mina sista tio ägg till morgondagen. Annars hamnar jag ju på 23 ägg på en dag. Blir personligt rekord. Är redan uppe i 13 ägg, vilket nog är mer än genomsnittsveckan för genomsnittssvensson, eller vad tror ni?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!