Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-25, 12:00
Medlem
Nisrochs avatar
Var i morse och handlade massa käk. Givetvis lyckades jag halka. Jag överlevde utan några större skador, men däremot överlevde inte mina kära ägg. Hade köpt två plattor (á 24 ägg). Upp emot ett tjog ägg krossades. Jag lyckades tack och lov få ner alla i en bytta när jag kommit hem så nu är frågan: Vad ska man göra med ca 20 ägg? Vill inte gärna spara eller så. Älskar ägg så har inga problem med att laga ihop något med alla 20 ägg, men vad? Går det göra något annat än en bamseomelett, om man nu eftersträvar att äta nyttigt (dvs. kolhydratsnålt)?

Hit me!
Citera
2010-11-25, 12:02
Medlem
Glengarnocks avatar
Scrambled eggs är ju gott!

http://www.recept.nu/1.8759/pelle_jo...scrambled_eggs
Citera
2010-11-25, 12:02
Medlem
Roevarns avatar
Föreslår en god jävla omelett eller varför inte äggröra med lite riven ost och bacon samt gräddsås. MUMS FÖR MAGEN
Citera
2010-11-25, 12:03
Medlem
SourTimess avatar
Bamse-Pannkakor istället för en bamse-omelett?

Ägg behövs väl i de flesta bakverk, du kan ju göra en uppsättning kakor/bullar som håller sig hela vintern. Alltid mysigt att ha efter en jävlig arbetsdag.
Citera
2010-11-25, 12:04
Medlem
dePauls avatar
Ugnspannkaka.

Resten kan du använda till shakes, kakor, samt diverse efterrätter som du fryser. Tänk också på att det går alldeles utmärkt att frysa äggvita!

Gulorna kan du använda till majonnäs. Vitorna blir till en trevlig maräng.

~Paul~
Senast redigerad av dePaul 2010-11-25 kl. 12:06.
Citera
2010-11-25, 12:06
Medlem
Nisrochs avatar
Är inte såväl pannkakor (inkl. ugnspannkakor) samt bakverk kolhydratrika? Äter inte gärna kolhydratrik mat. Kört på LCHF-kost ett tag. Är nu tbx. på "normal" kost, men försöker ändå snåla med kolhydraterna.

Scrambled eggs åt jag i morse =/. Sjukt gott, men inte så sugen på det igen (hur mkt. jag än älskar det).
Citera
2010-11-25, 12:12
Medlem
SourTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisroch
Är inte såväl pannkakor (inkl. ugnspannkakor) samt bakverk kolhydratrika? Äter inte gärna kolhydratrik mat. Kört på LCHF-kost ett tag. Är nu tbx. på "normal" kost, men försöker ändå snåla med kolhydraterna.

Scrambled eggs åt jag i morse =/. Sjukt gott, men inte så sugen på det igen (hur mkt. jag än älskar det).

Då skulle du kunna köra rocky-style och dricka upp resten och sen springa 6 maraton i rad.

Annars : http://www.tasteline.com/ingrediens/agg
Citera
2010-11-25, 12:14
Medlem
scroshs avatar
Amerikanska pannkakor, givetvis.
Citera
2010-11-25, 13:08
Medlem
Nisrochs avatar
Jag kom fan inte på något kolhydratsnålt. Blev en till scrambled eggs... men med tio ägg ist. för tre som min frukost bestod av. Kanske ska spara mina sista tio ägg till morgondagen. Annars hamnar jag ju på 23 ägg på en dag. Blir personligt rekord. Är redan uppe i 13 ägg, vilket nog är mer än genomsnittsveckan för genomsnittssvensson, eller vad tror ni?
Citera
2010-11-25, 13:25
Medlem
le-chefs avatar
Du behöver kanske inte använda alla äggen bums. Tror dom håller sej några dagar i kylen utan skal.
Citera
2010-11-25, 15:59
Medlem
Dirges avatar
Fiska upp gulorna och gör en god carbonara variant o gör maränger på vitorna.
Citera
2010-11-25, 17:42
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirge
Fiska upp gulorna och gör en god carbonara variant o gör maränger på vitorna.
Ja, pasta och maränger är ju jävligt kolhydratsnålt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in