• 1
  • 2
2010-11-25, 12:19
Medlem
sommarlovs avatar
Det här med löpe, är det inte så att det nästan bara finns syntetisk idag, att den äkta helt enkelt inte skulle räcka till??
Citera
2010-11-25, 12:52
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Du är duktig du! ställ dig i ledet och ifrågasätt inte
(BTW skyltar du med att du lyssnar på psy...fniss! det är musik för enkla intellekt)
Sluta vara en "god" dum konsument, världen behöver inte fler dumma lamm.

Ja du. Försök inte Alex Jonesa mig. Kanske behöver du lära dig ett och annat om att faktiskt ifrågasätta. Vad jag ser samlas fåren hos er som tror att matindustrin vill döda er.

Den här videon comes to mind: http://www.youtube.com/watch?v=rjZY0KufWao

PS. Mitt användarnamn har inget med min musiksmak att göra, lilla flicka.
Citera
2010-11-25, 23:52
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det här med löpe, är det inte så att det nästan bara finns syntetisk idag, att den äkta helt enkelt inte skulle räcka till??
Varför skulle inte den naturliga löpen räcka till menar du?
Citera
2010-11-26, 00:19
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Fan va du gör mig förbannad! du måste vara ett troll/fet kärring som sitter på det korrupta livsmedelsverket!

Tex natriumglutamat har fått heta E 621 eller natriumglutamat nu när folk lärt sig att det är dåligt så börjar dom kalla det jästextrakt, vad i helvete är "standard" med det!?

http://halsofakta.com/?t=39&x=Natriumglutamat
Du menar att du skulle haft koll på innehållet om det står Natriumortofenylfenol eller Neohesperidindihydrochalkon i innehållsförteckningen i stället för E232 och E959? Skulle inte tro det, du blir tvungen att googla och då är det väl fan så mycket lättare att googla på E232, eller hur? Med ditt exempel med natriumglutamat talar du ju precis mot dig själv, om natriumglutamat kallas för E621 i innehållsförteckningar så spelar det ju ingen roll om någon då vill kalla det jästextrakt, smakförstärkare eller något helt annat, det är fortfarande E621.
Citera
2010-11-26, 03:23
Medlem
DRD4s avatar
zepofan: kanske utrycker mig dåligt, det jag säger är att den "standardisering" som psykjuntan nämner inte existerar, då "livsmedel"sföretagen hoppar imellan namn som E XXX natriumglutamat ocg jästextrakt, det är för att finta konsumenten från att veta att det är tex natriumglutamat i när dom skriver jästextrakt, do you read me?

Psyjuntan, vilka tror du har något att tjäna på att dribbla med definieringen på kemikaliska tillsatser i maten?

skulle det då vara en konspiration utspridd av ekologi-mat-maffian? som redan får ALLT dom producerar sålt .

men jag förstår dig, klart att det är lättare att ställa sig på storebrors sida och peka finger än att ta av sig skygglapparna och förstå att kejsaren har inga kläder. lycka till!
Citera
2010-11-26, 11:00
Medlem
zepofans avatar
Citat:
zepofan: kanske utrycker mig dåligt, det jag säger är att den "standardisering" som psykjuntan nämner inte existerar, då "livsmedel"sföretagen hoppar imellan namn som E XXX natriumglutamat ocg jästextrakt, det är för att finta konsumenten från att veta att det är tex natriumglutamat i när dom skriver jästextrakt, do you read me?

Psyjuntan, vilka tror du har något att tjäna på att dribbla med definieringen på kemikaliska tillsatser i maten?

skulle det då vara en konspiration utspridd av ekologi-mat-maffian? som redan får ALLT dom producerar sålt .

men jag förstår dig, klart att det är lättare att ställa sig på storebrors sida och peka finger än att ta av sig skygglapparna och förstå att kejsaren har inga kläder. lycka till!
Okej, då förstår jag lite hur du menar. När natriumglutamat blev impopulärt så skrev man E621 i stället, och när folk nu börjat lära sig det så byter man namn igen. En riktig standardisering skulle inte tillåta att hoppa mellan E-nummer och benämning, om det finns ett E-nummer så skall det användas, då hade det inte gått att dribbla fram och tillbaka.
Citera
2010-11-28, 22:57
Medlem
DRD4s avatar
Bang on target pal! jästextrakt har lurat mig, likaså "naturliga aromer..." inte så lite lömskt!

det sjukaste är att vredesutbrott är en biverkning till natriumglutamat.

Att den animaliska löpen inte skulle räcka till? njae den är gjord av enzymer utvunnet ur kalvmagar, och det lär ju inte upphöra med slakt av kalvar närmsta tiden?

Tyvärr så är syntetisk löpe ganska ovanligt! jag har hört att det är väldigt vanligt i Finland? vet inte om det stämmer, dock kommer ju Valio från Finland och dom har ju veglöpe.

Men klart att det ska vara kemikalier i maten.....
Citera
2011-03-23, 02:16
Medlem
Citat:
Bang on target pal! jästextrakt har lurat mig, likaså "naturliga aromer..." inte så lite lömskt!

det sjukaste är att vredesutbrott är en biverkning till natriumglutamat.

Att den animaliska löpen inte skulle räcka till? njae den är gjord av enzymer utvunnet ur kalvmagar, och det lär ju inte upphöra med slakt av kalvar närmsta tiden?

Tyvärr så är syntetisk löpe ganska ovanligt! jag har hört att det är väldigt vanligt i Finland? vet inte om det stämmer, dock kommer ju Valio från Finland och dom har ju veglöpe.

Men klart att det ska vara kemikalier i maten.....

Är extra vaksam när jag äter något som har något som heter "naturligt" i innehållsförteckningen..

Bajs är ju naturligt, så naturligt kan vara vad som helst!
Senast redigerad av Pinkyy 2011-03-23 kl. 02:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in