Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
zepofan: kanske utrycker mig dåligt, det jag säger är att den "standardisering" som psykjuntan nämner inte existerar, då "livsmedel"sföretagen hoppar imellan namn som E XXX natriumglutamat ocg jästextrakt, det är för att finta konsumenten från att veta att det är tex natriumglutamat i när dom skriver jästextrakt, do you read me?
Psyjuntan, vilka tror du har något att tjäna på att dribbla med definieringen på kemikaliska tillsatser i maten?
skulle det då vara en konspiration utspridd av ekologi-mat-maffian? som redan får ALLT dom producerar sålt .
men jag förstår dig, klart att det är lättare att ställa sig på storebrors sida och peka finger än att ta av sig skygglapparna och förstå att kejsaren har inga kläder. lycka till!
Okej, då förstår jag lite hur du menar. När natriumglutamat blev impopulärt så skrev man E621 i stället, och när folk nu börjat lära sig det så byter man namn igen. En
riktig standardisering skulle inte tillåta att hoppa mellan E-nummer och benämning, om det finns ett E-nummer så skall det användas, då hade det inte gått att dribbla fram och tillbaka.