2010-11-30, 09:28
Medlem
xertions avatar
Haha fy fan vad patetiskt det är med rökning av vad man läser i denna tråd.

Det är ju ett sådant djävulskt enkelt val i ditt fall. Hur fan kan du vara så enormt jäkla puckad att du lägger 70% av din inkomst på cigaretter?
Citera
2010-11-30, 23:32
Medlem
hawaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurendrajarn
Skolmaten på gymnasiet är ju inte gratis?? Man måste ju ha lunchkupong eller nått slags kort som laddas med pengar. Eller så är det iaf där jag bor.

Inte på alla gymnasium, kommunala gymnasium har inte det vad jag vet av, fri gymnasium brukar ha det
Citera
2011-02-04, 10:33
Medlem
Necrofilis avatar
150 spänn är inga problem.
För Februari har jag 50 spänn allt som allt i veckan.
Vilket inte heller är helt omöjligt.

EDIT:

Bör säga att jag faktiskt har storhandlat.
Citera
2011-02-05, 19:50
Medlem
150 kr / veckan är tufft, men absolut ingen omöjlighet. Lidl har snabbmakaroner för 4.95:- / 0,5 kg och köper du 4 stycken påsar får du 2 kg pasta och det kan du använda som bas, köp sedan köttbullar, korv m.m som du kan ha till.
Citera
2011-02-05, 19:51
Medlem
Varmkorv med bröd etc, billig mat från willys/lidl etc
Citera
2011-02-06, 09:47
Medlem
Hamskerpers avatar
Jasså, nu vart denna tråden uppdragen igen Vet ej om TS fortfarande har dåligt med pengar men provade själv på att leva överjävligt snålt i en månad för att se hur mycket pengar jag kunde spara. Och det var jävligt mycket.

Frukost: Havregrynsgröt. 2dl havregryn = 1kr

Lunch: Varma koppen + 1,5dl couscous = 6.50kr

Middag: Ej räknat ut kostnader här. Men har man 20kr/dag så hade det funnits 12.50kr kvar till middag. Köpa på sig kyckling när det är billigt och använda ris eller något till. För att få i sig proteinerna.

Jag lärde mig iaf att det finns pengar att spara om man bara vill. Brukar själv annars spendera över 100kr/dag. Så kan spara 2000-2500kr varje månad om jag börjar laga all mat själv och skiter i att äta ute. Det är 24k-30k varje år jag kan använda till något roligare.
Citera
2011-02-07, 03:37
Medlem
wwtfsmds avatar
TS är nog ett troll men jag svarar iaf för de som vill veta hur man äter billigt.

Basen till de större måltiderna på dagen bör bestå av pasta/ris/potatis. Dessa bör ej kosta mer än 10kr/kg (ris/pasta), potatis är lite dyrare men runt 5kr/kg är acceptabelt.

Kombinera dessa med diverse protein som du hittar på extrapris (kolla runt i veckobladen för alla affärer i området så hittar du alltid någonting intressant). Allt under 30kr per kilo är att sikta på. Brukar vanligtvis bli falukorv, karré, köttbullar, hamburgare, fiskpinnar.

Sist så är det fördelaktigt att vänja sig vid smaken av den absolut billigaste kringprodukterna du kan hitta såsom ketchup och senap från lidl, kryddor från ÖoB, turkyoghurt i hink, pulverbea i påse etc.

Andra produkter och tips som är värda att nämna: Havregryn, hårdbröd, lokala turklivs, när någonting är ovanligt billigt .. FYLL FRYSEN!, storkok, handla precis när affären öppnat (halva priset på mycket)

Svårare än så är det inte. 20kr per dag är inga problem.
Citera
2011-02-10, 04:06
Medlem
Man kan göra som de här två Stig-Helmer liknande typerna, leta mat i sopcontainrar http://svt.se/2.22620/1.2321840/de_d...t_radda_jorden
Citera
2011-02-25, 17:29
Bannlyst
dumpster diving såg ju mysigt värre ut
Senast redigerad av koppikatt 2011-02-25 kl. 18:06.
Citera
2011-02-26, 11:11
Medlem
Sätt upp en lapp på ICA. Sex mot mat.
Citera
2011-02-27, 20:46
Medlem
Biltema har krok + lina för 150kr. Done Deal.

OnT: Sluta röka..
Citera
2011-02-28, 14:30
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Nu är det så att jag blivit satt i personlig konkurs o måste leva på existensminimum i några månader...

Kommer att få 500 kr i veckan, och 350 av dom röker jag upp. Så det är 150 kr kvar. Det blir något mer än 20 kr per dag. Jag nöjer mig med en enkel måltid om dagen, fast då ska den vara ganska stor. Kvittar om det är pasta o sånt. Första målet är redan gjort, skippa ölen!

Rökningen är svårare... Den har jag inga planer på att sluta, inte nu när det är så trist läge... Jag har möjlighet att äta hos min mamma några dagar i veckan. Men inte varje dag.

Sen har jag ju i värsta fall farsan, han är snål som en jude (det är säkert judarna i släkten som gjort honom sån), men driver företag o har flera miljoner. Han säger alltid nej, men skulle det krisa så kanske jag kan övertala honom.

Hur hade ni investerat era 150 kr?

Haha. Sluta röka omgående.
Själv klarar jag mig på 150 kr på 3 veckor. Eller måste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in