2010-11-24, 21:18
Medlem
Tjena!

Jag vill stänga av "Vertical Sync / vsync" på min Macbook Pro 10.6.5. Har ett nvidia 320m grafikkort etc etc och jag har letat och letat men har absolut ingen aning om hur jag ska göra. Någon som vet hur jag ska bära mig åt för att fixa detta? Om det till exempel finns något nvidia grafikprogram för just Mac's. Inte hittat några nämligen.

M v h Lodder
Citera
2010-11-24, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thelodder
Tjena!

Jag vill stänga av "Vertical Sync / vsync" på min Macbook Pro 10.6.5. Har ett nvidia 320m grafikkort etc etc och jag har letat och letat men har absolut ingen aning om hur jag ska göra. Någon som vet hur jag ska bära mig åt för att fixa detta? Om det till exempel finns något nvidia grafikprogram för just Mac's. Inte hittat några nämligen.

M v h Lodder

Du vill alltså stänga av det för själva operativsystemet? Varför om jag får fråga?
Om du spelar spel, är det inte lättare att göra det i inställningarna för spelen?
Citera
2010-11-25, 01:41
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelodder
Tjena!

M v h Lodder

kör
sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.windowserver Compositor -dict deferredUpdates 0 i valfri terminalemulator

edit: funkar bara på tiger och leopard, då apple har ändrat något i snökatten. mitt tips är isåfall att installera XCode och köra programmet Quartz debugger, där kan du välja att stänga av beamsync ifall du kör snow leopard. Vill du att ändringen ska vara permanent så är tricket att välja Disable beamsync i quartz debugger och sedan force kill-a programmet, antingen genom activity monitor eller genom terminalen.
Senast redigerad av andropa 2010-11-25 kl. 01:54.
Citera
2010-11-25, 11:48
Medlem
andropas avatar
uhm, vid närmre efterforskning fungerar det utmärkt även i snöleoparden, råkade bara referenskolla på fel dator >_<
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in