2010-11-24, 18:22
Medlem
Hej,

http://img146.imageshack.us/img146/9943/klpare.jpg

Beställde en jacka från Naturkompaniet för några dagar sedan och fick hem den nu men de förbannade klåparna har glömt att ta bort larmet så jag tänkte höra här om någon kan se om det är färgpatroner i larmet? Har skrivit ett meddelande till Naturkompaniet också men de svarar ju inte förrän tidigast i morgon.
Citera
2010-11-24, 18:27
Medlem
Bananalurvs avatar
Tror inte det ska vara någon färgpatron i en sådan, använde en magnet på baksidan för att få loss den.
Citera
2010-11-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananalurv
Tror inte det ska vara någon färgpatron i en sådan, använde en magnet på baksidan för att få loss den.

Någonting säger mig att vi inte talar om kylskåpsmagneter? Jag har inget kraftigare om jag inte dissekerar en hårddisk, vilket jag inte kommer göra.
Citera
2010-11-24, 18:42
Medlem
Roxanas avatar
Uppenbarligen ett tyst larm = färgpatron. Brukar oftast vara vita dock.
För att få bort rekommenderas att du går till butiken (med kvitto..) och ber dom ta bort.
Som sagt; kräver en stark magnet.
Citera
2010-11-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Uppenbarligen ett tyst larm = färgpatron. Brukar oftast vara vita dock.
För att få bort rekommenderas att du går till butiken (med kvitto..) och ber dom ta bort.
Som sagt; kräver en stark magnet.

Tack så mycket för svaret. Nu till mitt lilla problem. Varan är beställd via internet och närmaste Naturkompaniet är 10 mil härifrån. Vet du om det är någon sorts standardlarm som går att få bort i andra klädesbutiker?
Citera
2010-11-24, 19:50
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av applemos
Tack så mycket för svaret. Nu till mitt lilla problem. Varan är beställd via internet och närmaste Naturkompaniet är 10 mil härifrån. Vet du om det är någon sorts standardlarm som går att få bort i andra klädesbutiker?

Är nog inte helt omöjligt.

Men du beställde via nätet? Jaha, då är det kanske ett vanligt pip-larm i alla fall.
Citera
2010-11-24, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Är nog inte helt omöjligt.

Men du beställde via nätet? Jaha, då är det kanske ett vanligt pip-larm i alla fall.

Okej, ingen idé att chansa ändå så jag går till någon affär i morgon och ser om de kan ta bort det. Tack för hjälpen.
Citera
2010-11-24, 20:10
Medlem
albostyles avatar
Det är inget färglarm, jag lovar dig. Går att pilla upp med antingen industrimagneter eller med en kvin eller liknande.
Citera
2010-11-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albostyle
Det är inget färglarm, jag lovar dig. Går att pilla upp med antingen industrimagneter eller med en kvin eller liknande.

Du har helt rätt. Det var ingen färgpatron i och det gick att ta bort med avbitare och kniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in