Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-11-24, 03:56
Medlem
skall nog inte vara några större problem o få lånet. så länge du har underlag för att du verkligen drar in pengar, alltså att du kan visa att du har tjänat pengar regelbundet under än längre period.
Citera
2010-11-24, 12:56
Medlem
Jag har fast anställning och tjänar 22k före skatt. Är det några problem för mig att ta ett lån på 100 000kr? Har inga betalnings anmärkningar osv.. har haft jobb i ca 8 månader och har haft fast i ca 5 månader
Senast redigerad av kallepnken 2010-11-24 kl. 12:59.
Citera
2010-11-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallepnken
Jag har fast anställning och tjänar 22k före skatt. Är det några problem för mig att ta ett lån på 100 000kr? Har inga betalnings anmärkningar osv.. har haft jobb i ca 8 månader och har haft fast i ca 5 månader

Det beror självklart på dina övriga utgifter, dock kan jag säga att jag tror dina chanser att få ett lån beviljat är betydligt större än ts.

Lite ot... Men hur sjutton får man ett anställningsbevis som ue och dessutom med fast månadslön?
Senast redigerad av Magban 2010-11-24 kl. 18:15.
Citera
2010-11-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Det beror självklart på dina övriga utgifter, dock kan jag säga att jag tror dina chanser att få ett lån beviljat är betydligt större än ts.

Lite ot... Men hur sjutton får man ett anställningsbevis som ue och dessutom med fast månadslön?

De är väl inga som helst problem? Fastän att man jobbar som UE kan man ju ha kontrakt på jobb under en viss tid.
De är ju precis de jag har, jag har egen firma och har kontrakt på jobb under en viss tid = anställningsbevis, och då är ju såklart en lön överrenskommen också = fast lön.
Citera
2010-11-25, 09:20
Bannlyst
Jag tror att banken kan bli griniga om du säger att du ska köpa en bil bara, på 12 år.
Det kommer inte verka sunt i deras ögon att lägga upp ett lån på så lång tid.
Förklara nogrannt att det är en samlarbil som kommer att öka i värde och glid in i kostym och förklara att du har eget företag som går jättebra, ta gärna med lite prognoser för tillväxt de närmaste åren från det företag du är UE på !

Annars tar du och ansöker om samma lån via nätet på ICAbanken med betydligt lägre ränta, dom struntar i vad du ska ha pengarna till och hur lång tid du tar det på och har just nu den bästa räntan.
Sök min vän, sök !!
Citera
2010-11-25, 09:51
Bannlyst
48.000 i mån exkl moms, ger en lön på ca 30.000 innan skatt då du betalat sociala avgifter och arbetsgivaravgifter.

De kommer att räkna på din lön som privatperson, inte på din firma, du har alltså en lön på ca 30 papp innan skatt.
Du skulle med enbart det och det faktum att du saknar betalningsanmärkningar bli godkänd på ett "telefonlån" på 100K, detta blir en promenad i parken, grattis till nya bilen! Vad blir det?
Citera
2010-11-25, 11:39
Bannlyst
Är du idiot?
Citera
2010-11-25, 12:21
Medlem
Jag hade varit anställd cirka 2-3 månader enbart när jag tog ett lån på 100.000kr utan problem. RINGDE dessutom bara banken. Dom gjorde en snabb kreditupplysning på mig sen var det klappat och klart, fick papper hemskickade som jag skrev på bara Tilläggas ska att jag innan denna anställning ej varit fast anställd tidigare. Bara haft några säsongsanställningar.

Ett såpass litet lån är inga problem så länge du inte har betalningsanmärkningar gissar jag.
Citera
2010-11-25, 13:02
Bannlyst
Som ngn tidigare nämt kommer inte banken gå med på att du lägger ett billån över 12 år.

Ta swedbank tex deras "längsta" period är över 7 år samt att bilen inte får vara äldre än 12 år när lånet är slutbetalt.

Köpte min via volvofinans ,deras längsta låneperiod var 84 månader dvs 7 år.
om du hade ägt en lågt belånad fastighet kunde du löst det med huset som säkerhet till mkt låg ränta jämfört med privatlån.
Banken kommer kräva att din låneperiod baseras på bilens värde samt en årlig värdeminskning

Men det e klart finns så många andra i denna tråd som vet att det går att låna över 12 så lycka till och uppdatera hur det gick
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in