Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-23, 21:58
Medlem
SicknexXs avatar
Hejsan! Min far har legat inne på sjukhuset i några dagar nu, men imorgon kommer han troligtvis hem. Jag har bestämt mig för att laga en riktigt fin middag och efterrätt till honom. Men min fantasi är inte den bästa. Så jag skulle vara oerhört tacksam om jag fick eran hjälp att komma på något till min älskade farsa!

Med reservation för stavfel och grammatiska fel.
Tack!
Citera
2010-11-23, 22:01
Medlem
Det är ju svårt att föreslå något när man inte har en aning om vad gubben gillar och inte gillar. En "fin" middag för någon är en skitmiddag för en annan och vice versa.
Citera
2010-11-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SicknexX
Hejsan! Min far har legat inne på sjukhuset i några dagar nu, men imorgon kommer han troligtvis hem. Jag har bestämt mig för att laga en riktigt fin middag och efterrätt till honom. Men min fantasi är inte den bästa. Så jag skulle vara oerhört tacksam om jag fick eran hjälp att komma på något till min älskade farsa!

Tack!

Börjar med att säga att jag inte tyckte mig se ett enda varken stavfel eller grammatiskt fel

Får man fråga vad han har legat inne för? Har han fått fixera käken t.ex. är väl kanske inte en redig biff det bästa du kan laga honom
Citera
2010-11-23, 22:03
Medlem
ninjapandas avatar
Jag brukar bjuda min flickvän på potatis gratäng och honungsmarinerat kött när jag vill göra det lite fint det brukar hon uppskatta.
Citera
2010-11-23, 22:04
Medlem
SicknexXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galnagrabben
Börjar med att säga att jag inte tyckte mig se ett enda varken stavfel eller grammatiskt fel

Får man fråga vad han har legat inne för? Har han fått fixera käken t.ex. är väl kanske inte en redig biff det bästa du kan laga honom

Det var något i hans ena åderbrock som sprack, mer vet jag inte
Citera
2010-11-23, 22:05
Medlem
SicknexXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Det är ju svårt att föreslå något när man inte har en aning om vad gubben gillar och inte gillar. En "fin" middag för någon är en skitmiddag för en annan och vice versa.

Far min är en vanlig medelklass-Svensson som tycker om det mesta.
Citera
2010-11-23, 22:08
Medlem
Citat:
Det var något i hans ena åderbrock som sprack, mer vet jag inte

Okej, men han kan äta vad som helst?

I så fall tycker jag du ska köra på biff med pommes och bearnaise, kan inte slå fel
Citera
2010-11-23, 22:15
Medlem
Knotknets avatar
Det är svinkallt ute då passar det med ett långkok på förslagsvis högrev. Varför inte en biff stroganoff. Som efterrätt kan du väl dra ihop en enkel smulpaj med äpplen.
Citera
2010-11-23, 22:25
Bannlyst
Citat:

Tack!

När bluesmannen Totta Näslund gick hädan stod det i testamentet att begravningsfikat skulle bestå utav rågbröd, leverpastej, saltgrurka och en tillhörande öl.

Innan du bestämmer dig för välkommstmiddagen, fråga vad som bör bjudas vid begravningen?

Dock verkar du vara en fin son! Istället för att fråga vilken mat han gillar skulle jag hellre bjuda han på restaurang, det behöver inte vara svårare än så för att visa sin uppskattning.
Senast redigerad av krigsmat 2010-11-23 kl. 22:35.
Citera
2010-11-24, 08:14
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
/.../ Dock verkar du vara en fin son! Istället för att fråga vilken mat han gillar skulle jag hellre bjuda han på restaurang, det behöver inte vara svårare än så för att visa sin uppskattning.

+1 på det.
Vill man visa sin uppskattning till sina föräldrar så kan man definitivt bjuda på en middag på restaurang - givetvis då gärna av lite bättre dignitet än den lokala kvarterskrogen.
Citera
2010-11-24, 17:47
Medlem
petterqs avatar
Jag skulle satsa på en kalops om jag var du. Finns tamefan nästan inget som slår en redig kalops

Efterrätt?

Vit chokladmousse med hallon! (skitenkelt att göra faktist)
Citera
2010-11-25, 05:45
Medlem
Snorbulles avatar
Mest på grund av att jag själv tycker att det är så förbannat gott, och för att det är amerikansk thanksgiving imorgon, hade jag gjort en kalkongryta, med någon gräddig jävla sås och kokt potatis, eventuellt potatismos. Herregud vad gott det är. Efterätt finns det mycket skoj, paj, cheesecake, någon tårta, eller varför inte havreflarn med hemmagjord glass och varm hallonsås ovanpå?
Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in