2010-11-23, 21:39
Medlem
Behöver få bilen igenom besiktningen och har några rosthål i sparklådan, tror ni man kan limma dit en plåt över hålen och sedan måla body eller liknande på det?
Citera
2010-11-23, 21:45
Medlem
toby79s avatar
Klart man kan fuska, men tänk på att om de knackar på plåten så lär det höras direkt att det inte är en bra lagning. Tröskeln är trots allt en del av bilens bärande del. Inte skulle du väl kapa bort en bärande vägg hemma och montera en pappkartong istället?
Citera
2010-11-23, 22:07
Medlem
Dr.hankeys avatar
När jag fusklagade min japanare så körde jag fogskum,tidningspapper och lite pp100 över det innan det var dags för målning och nog fan fick jag den igenom besiktningen.
Citera
2010-11-25, 17:28
Medlem
Är det något dom gett nedslag för, eller ett " bra att veta", så
kommer dom förmodligen kontrollera det noggrannare.
Ett annat alt är att popnita dit ny plåt. Sitter nog bättre
än om man limmar.
Citera
2010-11-27, 07:47
Medlem
Jag fuskade en gammal opel genom bes med hjälp av en sönderklipppt PET flaska (gamla hårda sorten), karosserilim och metall på tub.
Skar bort lite extra plåt runt hålet, petade in plastbiten, limmade fast inifrån, på med flytande metall även en bra bit in på frisk plåt så det blir lite mer stumt, satte på lite underredsmassa som "rostskydd" och rullade in på bes.
Hade en värt att veta på den om rosthål sen året innan men enda dom gnällde över var att jag hade rostskyddat lagningen lite väl mkt så dom kunde inte se om det var ordentligt åtgärdat.
Men bilen gick iaf genom med blanka papper.
Skyndade mig att sälja skiten innan det ramlade lös allting.
Ännu bättre borde det fungera om man har riktig plåt att montera på liknande sätt men jag tog vad jag hade i garaget för tillfället och chansade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in