• 1
  • 2
2004-07-11, 04:42
Medlem
greger45s avatar
Varför är det extrpris på picnickbog/skinka nu på sommaren. Jag menar dessa plåtburkar ser man väldigt sällan på vinterhalvåret i butik. Men nu till sommren så är det köp två till priset av en.
Citera
2004-07-11, 06:28
Medlem
Varje gång man ser det är iofs en gång för mycket! Detta vämjeliga påfund skulle signerad debattör inte under några som helst former få för sig att inmundiga!

Senario;
Bad Guy -"Picnickbog eller livet!"
Flexable -"Livet!"
Citera
2004-07-11, 07:09
Medlem
Lassemans avatar
Va snackar du om, det är ju hur gott som helst. En hönökaka med smör, skivad picnicbog, stark senap och en vällagrad ost är ju så jävulskt gott.
Citera
2004-07-11, 09:31
Medlem
StigAllans avatar
Picknickbogen går även att skiva, krydda, panera och steka.
Severas med stekt potatis.
Blir en snabbgjord måltid.
Ganska gott dessutom.
Citera
2004-07-11, 20:55
Bannlyst
Därför att ingen äter sånt. Bara tanken på den pressade massan med den sladdriga gelén ger mig kväljningar... +o(

EDIT: Sen är det väl inte så många som har picknick på vintern...
Citera
2004-07-11, 21:42
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Därför att ingen äter sånt. Bara tanken på den pressade massan med den sladdriga gelén ger mig kväljningar... +o(

EDIT: Sen är det väl inte så många som har picknick på vintern...

Käkar du inte korv heller?
Hamburgare faller antagligen bort, kebaben är väl också pressad?
Skinkan på pizzzor är väl pressad om något.

I bogburken hittar man ju kompletta köttbitar.Har du placerat burken varmt så finns det ingen gelé, det är något rinnande istället, går att göra sås på.
Använd inte så mycket salt isåfall.
Citera
2004-07-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Hamburgare faller antagligen bort, kebaben är väl också pressad?

I bogburken hittar man ju kompletta köttbitar.Har du placerat burken varmt så finns det ingen gelé, det är något rinnande istället, går att göra sås på.

Jo, klart att man äter korv! Men kvalitetskorv och inte några "Dennis-grillare" eller liknande. Nä fan.. Spam det får den engelska arbetarklassen käka exkulsivt. Bönor, bacon, ägg och rostet bröd får de gärna dela med sig av!!
Citera
2004-07-11, 22:51
Medlem
Hispervispers avatar
Fördelarna är väl:
- Helkonserv dvs kan förvaras relativt ovarsamt map temp
- Plåtkonserv dvs kan hanteras relativt ovarsamt.
- Kräver ingen tillagning, går att äta direkt ur burken om man så vill
- Flexibel:Kan ätas skivad direkt från burk, läggas i sallad, på mackan och som någon skrivit stekas osv...

Nackdelarna:
- Vad är det egentligen? Samma problem som med korv, hamburgare, kebab mm
- Gelen! Vanligtvis tycker jag folk är fåniga som skär bort den där millimeterranden fett på mat, tex kassler, men när det gäller burkskinkan är det jag som sitter där och skrapar

Jag tycker att det är en praktisk rätt även om det inte är en favorit, mer av nödlösning. Dock föredrar jag den kall, svärmor serverade den bräckt en gång Urrk :mad:
Citera
2004-07-11, 22:54
Medlem
Balkongståarns avatar
Men vad är det egentligen i den? Mest en massa små halvtorra bitar. Visst går det att äta, men gott? Nja..
Citera
2004-07-12, 00:05
Medlem
ssXs avatar
Nu har jag iofs inte ätit det på flera år, men vi brukade alltid riva den å lägga på pizzan när vi gjorde sån hemma...
Citera
2004-07-12, 02:47
Awaiting Email Confirmation
Obscenes avatar
Citat:
Picknickbogen går även att skiva, krydda, panera och steka.
Severas med stekt potatis.
Blir en snabbgjord måltid.
Ganska gott dessutom.

Bör funka jäkligt bra i pyttipanna då...
Citera
2004-07-12, 06:04
Bannlyst
Citat:
Jo, salami och liknande, men nästan ingen typ av "grillkorv" typ hot dogs, chorizo eller liknande.
Citat:
Hamburgare faller antagligen bort,
Äter jag nästan uteslutande hemmagjorda
Citat:
kebaben är väl också pressad?
Inte riktig kebab, det vill säga den kebab jag äter. Den serveras i form av riktiga köttbitar, inte långa, sladdriga slamsor. Pizzeria Milano i Lindesberg har den bästa kebab jag ätit, för övrigt.
Citat:
Det är den säkert, men pizza äter jag inte heller mer än några enstaka gånger per år heller...
Citat:
+o(
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här