Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-23, 19:48
  #1
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Jag är på jakt efter ett script eller liknande som sorterar mina nedladdningar automatiskt när de är klara. För tillfället så ser min setup ut som följande:

Jag kör transmission som en daemon som lägger alla färdiga filer i en mapp /foo/downloads
Jag har även mappar som heter
/bar/media/serier/titel/säsong/avsnitt.mkv
/bar/media/filmer/filmnamn/film.avi
/bar/media/musik/album/låtar.mp3

osv

Transmission kan vad jag vet köra script på en torrent när de är färdiga, så när filerna är klara så skulle jag vilja att de flyttas utefter deras egenskaper (filändelser ex) till ovanstående mappar så att jag slipper göra detta själv. Men jag vet inte riktigt bästa sättet att genomföra detta.

Ett annat litet problem är att när filerna laddas ner så tillhör de användaren transmission. Alla filer i mappen media tillhör användaren media. Det skulle vara smidigt ifall detta script även ändrade rättigheterna så jag slipper göra detta manuellt. Men för detta så måste scriptet ju köras som root vilket kanske komplicerar saken ytterligare.

Någon som sitter på någon smidig lösning eller förslag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback