Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Jag tar och lånar tråden och klämmer in en fråga som snabbt skulle kunna besvaras (kanske t om. av TS):
Om man jämför kurserna Envariabelanalys och Linjär Algebra, vilken är svårast och hur stor skillnad är det mellan dem? Jag riskerar att låta som en riktig douche bag här men... Envariabeln är så lekande lätt och jag vill veta om man har första årets matematikkurser "som i en liten ask" eller om man fortfarande har det värsta att vänta? Om ni förstår vad jag menar. (Civ. Ing KTH)
Ojdå. Envarre och linjär är inte samma typ av matematik. Jag uppfattade algebran som "lekande lätt", fick en fyra iallafall. I envariabeln, som jag inte gillade, fick jag en 3a. Satte dock en 5a på flervariabeln! För mig beror det på hur bra föreläsaren här, och hur bra han/hon är att göra ämnet intressant.
Jag uppfattade envariabeln och flervariabeln som svårare kurser att förstå, men kan kan ju lära sig tänket när man löser uppgifterna.
Jag har dock en fråga till dig. Varför skulle du vara en douchebag om du hade lätt för envariabeln?