2010-11-23, 19:46
Medlem
Hej, har en tentamen i Linjär algebra, som jag nyss fick reda på att jag har kuggat för 3:e gången, har som minst varit 6 poäng ifrån (20 = 3) och det börjar kännas så tråkigt och leder till mer press i de andra kurserna eftersom det är bra att kunna den kunskapen och även CSN med deras krav på klarade kurser. Det som är bra, är att jag får tentera om hur många gånger jag vill, men det känns som att jag inte kan göra bättre. Dock flyter de flesta andra kurser på bra. Funderar på att försöka ta mig igenom alla kurser och sen gå kvar ett halvår och BARA syssla med den kursen på heltid, kan det vara en bra idé och kan man ens göra så? Ska självklart göra några försök innan men känns mest som lotteri. Men det där halvåret är tänkt att ta bort "lotteriet" och göra mig till expert inom kursen Linjär algebra.

Läser på tekniskt universitet om någon undrar.
Citera
2010-11-23, 19:53
Medlem
Har samma problem, Jättejobbigt
Citera
2010-11-23, 19:53
Medlem
nuhjs avatar
Jag klarade inte den kursen förrän på 5e försöket, så ta det lugnt bara
Fördelen är att man får lite större förståelse för kursen när man läste lite annat.
Citera
2010-11-23, 19:56
Medlem
Ja, du kan gå om kursen helt från början. Koncentrera dig på andra kurser och strunta i det där så länge. Du kommer ändå inte att behöva de krångliga bitarna av kursen i andra kurser.
Citera
2010-11-23, 19:59
Medlem
Är inte det en av de kurserna man läser i början?

Grundläggande alltså..
Citera
2010-11-23, 20:01
Medlem
Tinfoiltrolls avatar
Om det kärvar med CSN poäng kan jag rekommendera dig/er att läsa några av distanskurserna KTH erbjuder. Där finns det lätta poäng att hämta!
Citera
2010-11-23, 20:44
Medlem
Kan man göra så? jag har samma problem, men kuggat 3st tentor nu (externredovisning), kan jag typ låta den kursen vara tills sommaren och bara plugga den kursen och klara den hösten 2011 istället? känner att den tar upp väldigt mkt tid! :/
Citera
2010-11-23, 21:21
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattefifflarn
Funderar på att försöka ta mig igenom alla kurser och sen gå kvar ett halvår och BARA syssla med den kursen på heltid, kan det vara en bra idé och kan man ens göra så?
Ja, förutsatt att du inte läser kurser som kräver att du avslutat LAI, eller som kräver X poäng matematik enligt ett strikt schema.
Dock brukar matematiska institutionen vara ganska snälla gällande sånt. Se bara till att inte ackumulera en klump med kurser.
Citera
2010-11-23, 21:35
Bannlyst
Se över hur du pluggar till tentan.
Citera
2010-11-23, 22:08
Medlem
Ozmeisters avatar
Linjär Algebra är en knepig kurs, kommer själv att läsa den för andra gången nu i vår. Men under kursens gång fick jag dock aldrig känslan av att det här är omöjligt. Däremot har jag den känslan nu i analysen, har helt tappat hoppet om att klara den(grundläggande) mattekursen. Den får mig att känna mig riktigt dålig på matte öht. Vilket jag i och för sig är...
Citera
2010-11-23, 22:21
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Linjär Algebra är en knepig kurs, kommer själv att läsa den för andra gången nu i vår. Men under kursens gång fick jag dock aldrig känslan av att det här är omöjligt. Däremot har jag den känslan nu i analysen, har helt tappat hoppet om att klara den(grundläggande) mattekursen. Den får mig att känna mig riktigt dålig på matte öht. Vilket jag i och för sig är...

Menar du en- eller flervariabel?
Citera
2010-11-23, 22:23
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216
Menar du en- eller flervariabel?
Envariabelanalys.
Citera
  • 1
  • 2