Citat:
Ursprungligen postat av FruktPalm
tack, jag fick upp pop uppen, jag tryckte bara ner den, brukar få den på plugget också.
jag har även efter ha läst om det på apple inte fattat riktigt vad det är till
men jag får nog fixa det så att jag slipper tjat av tanten, btw frågade detta tidigare;
CiphSafe , finns det ett sätt att komma runt passphrase?
tror att hon gömmer naken bilder. jag bjuder på de , jag gillar inte henne

hehe
Vad är det ciphsafe gör?
Vad jag kan se gör den exakt samma sak som nyckelringen, om än med lite hårdare kryptering möjligtvis (vet inte hur hård nyckelringens kryptering är).
Nyckelringen använder man alltså för att spara sina användarnamn och lösenord. Systemet använder det automatisk för vissa systemfunktioner (bl.a. för alla certifikat), men det används också om du kryssar i "spara lösenordet i nyckelringen" i en inloggningsruta.
Du kan även lägga in egna objekt i nyckelringen. Jag har lagt in mina pin-koder, och lite andra koder som jag har en tendens att glömma ibland.
Man kan också spara anteckningar i nyckelringen om man vill.
Allt krypteras med nyckelringens lösenord, så det är bara du som kan komma åt informationen (om du inte talar om lösenordet för någon annan förstås.)
Kan ni inte använda nyckelringen istället för ciphsafe?
Jag tolkar din fråga som att du vill komma åt innehållet i ett krypterat område, utan att ha tillgång till lösenordet. Blir nog svårt, med tanke på den hårda krypteringen som ciphsafe verkar använda.