Hej jag har blivit på sistone väldigt upptagen och låtit en vän tagit hand om min hund tillvidare då han har varit arbetslös. Nu har jag dock ett problem, jag har ännu mindre fritid nu än tidigare och nu har han fått ett jobb så jag måste hitta någon som kan ta hand om hunden, och det är ett helvete att hitta någon som vill ha en lite äldre hund "4 år".
Jag älskar hunden och vill verkligen inte behöva vara en av dom som avlivar sitt husdjur när man inte har tid och därför frågar jag er här på fb om råd och hjälp.
Va, fan, sånt tänker man på innan man skaffar hund. Ja, ja, du är inte den förste och inte den siste.
Nu har hunden blivit ett påhäng och ingen tid finns. Frågar du mig så avliva den, är ju bara en hund..
Alltså inte jag som skaffade hunden, tog hand om honom från min syster som drog till ett annat land efter diverse problem. Bara att avliva? Bara en hund?
okej aldrig hört talas om de namnet.. bor du i sthlm? isf finns ju hundstallet.. dom är väldig noga me vart hundarna hamnar osv.. annars kanske du kan finna en fodervärld sålänge?.. 4 år är inte så farligt gammalt.. värre om hunden tex är 8-9 år..