• 1
  • 2
2010-11-23, 20:15
Medlem
Blocket.ses avatar
kanske prova att ge upp rökandet ?
Citera
2010-11-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
kanske prova att ge upp rökandet ?
Om knappt fem år så blir det så
Citera
2010-11-23, 22:38
Medlem
Ett tips. Åk till något industriområde och plocka fimpar i askkopparna där.. Många fimpar är det så pass mycket tobak kvar i att man kan röka dom som dom är och därmed spara in på rizlapapprena.
Citera
2010-11-24, 22:06
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Ett tips. Åk till något industriområde och plocka fimpar i askkopparna där.. Många fimpar är det så pass mycket tobak kvar i att man kan röka dom som dom är och därmed spara in på rizlapapprena.

Sånna fimpar man brukar kalla Grevefimpar va

Kolla på östermalm,, där röker rika kärringar långa Prince, som dom fimpar när dom rökt 70% av
Citera
2010-11-25, 03:35
Medlem
Nordea e värdelösa man får en straffavgift utöver minus på kortet på 90 kr nånting
Citera
2010-11-25, 04:10
Jag har lyckats övertrassera mitt Nordea-VISA kort ett par gånger. På vad minns jag inte, men de är jävligt snabba med att skicka ut räkningen. O jag har ändå 20 000 kr i kredit på mitt VISA.

EDIT 1: Gå till turken på hörnan o be honom skriva upp det! Dvs. om du har nån sån. Själv har jag skrivit upp pizzor flera gånger hos den lokala pizzerian. Men det är ju om du är flitig kund hos dem, o de känner dig.

EDIT 2: Har tom. lyckats skriva upp betalningar på macken. Men jag känner dem också. Bara man betalar enl. överenkommelse så kan man skriva upp i fortsättningen.
Senast redigerad av Psychopatic 2010-11-25 kl. 04:15.
Citera
2010-11-25, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabeltrask
Nordea e värdelösa man får en straffavgift utöver minus på kortet på 90 kr nånting

Ja det är dem snabba med.
Citera
2010-11-25, 08:08
Medlem
redalert72s avatar
mat brukar alltid gå att spisa ihop, leta smuggelcigg så får du 3-4paket för en hundring om du får ut det genom att övertrasera. annars går det väl alltid att låna en slant av någon polare?

btw 25e idag?
Citera
2010-11-25, 13:10
Bannlyst
Känner du ngn som arbetar på krogen ?
Gör ett köp för din sista krona på kortet och skriv i 500kr i "extra" dvs dricks.
köpet går igenom eftersom du har pengar på kortet och dricksen slås in manuellt vid dagens slut och kommer gå igenom oavsett summa och om du har pengar på kortet eller inte.

Du blir med största sannolikhet debiterad en övertrasseringsavgift.
Gjorde det ett otal ggr förr om åren då jag arbetade på krogen,till slut ringde en lirare från handelsbanken och undrade hur jag kunde hamna minus hela tiden, spelade totalt ovetande då jag inte hade kreditfunktion på kortet .

Många terminaler skriver idag ut slippar utan ett fält för dricks men det finns oändligt många som fortfarande har det.

sen e det klart att det inte blir sura miner på din väns arbetsplats och hans chef undrar varför det är ett köp på 1kr och 500 i dricks. men 100% säkert att det fungerar iaf
Citera
2010-11-25, 14:58
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirreVojj
Kan ju tillägga att jag är sjuuuuuuuuukt röksugen. :P

Grattis till ciggen idag, hoppas den smakade
Citera
2010-11-25, 20:01
Medlem
psychedelixs avatar
Det som sker efter ett tag om du gör detta för många gånger är att de spärrar ditt VISA/Mastercard och du får inte ett nytt pga misskött konto.
Citera
2010-12-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Grattis till ciggen idag, hoppas den smakade
Lite sent, men tack! Dom smakade sjukligt gott!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in