• 34 405 online
  • 1 128 720 medlemmar
  • 58 561 228 inlägg
2010-11-23, 09:35
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Ni känner till boken Svensk Maffia, nu har det kommit en bok till som heter Svensk Maffia Fortsättningen, och den är skriven samma personer, nämligen skvallerjournalisterna Lasse Wierup och Matti Larsson.

I boken Svensk Maffia Fortsättningen nämns Flashback på bl.a. sidan 122, det står så här:

Citat:
På sajten flashback - ett populärt diskussionsforum för kriminella häcklades grupperingen ordentligt. Bland annat av signaturen "Laszlo Kovacs", som skrev en egen raptext:

Inlägget som citeras i boken
Citat:
https://www.flashback.org/sp21957471

Yo, alla brudar sina rumpor skaka
För på gatan är det jag som är kungen av kaka
Jag samlar alla mina kusiner
Det är nu dags att baxa mazariner
Aina våra fickor ständigt kollar
I sin jakt på stulna chockladbollar
Men vårt gäng vi är listigare
Har redan becknat alla dammsugare
Det är så här vi i Black Cobra rullar
Vi är numero uno på kanelbullar

Leif.Jennekvist
Citera
2010-11-23, 09:51
Medlem
vixxs avatar
Varför är alla svenska författare så förbannat töntiga?
Citera
2010-11-24, 17:55
Medlem
Flus avatar
Underbar text av Laszlo Kovacs. Är boken läsvärd annars?

Jag läste en deckare förra veckan, Malmömannen av Kristian Lundberg från 2005. Där omnämns Flashbacks forum som en bra kanal för att rekrytera folk till kriminella organisationer. Första gången jag sett att forumet omnämnts i en skönlitterär text.
Citera
2010-11-28, 19:46
Medlem
aceblacks avatar
Haha, nice att få sitt inlägg på Flashback publiceras i en bok. Kan nog inte vara många som kan skryta om det.
Citera
2010-11-29, 01:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Underbar text av Laszlo Kovacs. Är boken läsvärd annars?

Jag läste en deckare förra veckan, Malmömannen av Kristian Lundberg från 2005. Där omnämns Flashbacks forum som en bra kanal för att rekrytera folk till kriminella organisationer. Första gången jag sett att forumet omnämnts i en skönlitterär text.
Old news
Citera
2010-12-07, 19:33
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vixx
Varför är alla svenska författare så förbannat töntiga?
Det var ju jätteroligt!

Är det någon som är småtönti så är det TS, då ju Flashback är den största skvallercentralen i Sverige. Fan, i skvallerpressen får man åtminstonde fotografier.
Citera
2010-12-20, 13:12
Medlem
daaims avatar
Är Flashback verkligen "ett populärt diskussionsforum för kriminella"? Vart hittar man belägg för ett sådant påstående. Nu är jag inte inne på varenda underforum på Flashback så jag vet inte exakt hur många som öppet går ut med att de är kriminella och diskuterar på Flashback.

Hade varit helt i linje med vad de skriver om de menar att Flashback är ett populärt forum att diskuterar kriminalitet.

Förövrigt, riktigt rolig text Laszlo Kovacs!
Citera