• 4
  • 5
2004-07-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esse
Flex,
Vad är sillpotatis?

Lite kefft uttryck egentligen! Är inget annat än vanlig kokt potatis som käkas till sillen... När jag tänker efter så är det riktigt korkat! Ska upphöra med att använda det! =)
Citera
2004-07-13, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Förresten har jag aldrig ätit något gott ombord på en båt.. kanske är bättre med smörgåsbord iof.

Då har du aldrig ätit ombord ett fartyg i Kungliga Svenska Flottan! :P
Citera
2004-07-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfon
Jag skulle rekomendera dig att äta det du tycker är gott helt enkelt...ta med egen "doggy bag" kanske? Säg att du har kennel och ta 20 påsar mat med hem...alternativt en svart sopsäck.

Svarta sopsäckar med mat får mig att erinra mig om när allas vår hjälte Al Bundy i serien "Våra värsta år" tillsammans med sina ungar besökte en resturang. Al påpekade att resturangen gjorde reklam för "Tag så mycket mat ni vill" och inte "Ät så mycket ni vill". I slutet av tv-showen berättar en nyhetsuppläsare att tre idioter stulit varsin sopsäck med mat. Mat som dessvärre visade sig vara förgiftad och oätlig

För övrigt är det tradition, åtminstone på gotland, att alla gästerna vid en kaffebjudning erbjuds en påse av värden att ta med sig kakorna man inte orkar.
Citera
2004-07-13, 16:51
Medlem
Siddhartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Det snackas en hel del om lax - ar lax sa jakla exklusivt som ni vill fa det att lata...?

På billigare smörgåsbord (ex. finlandsbåtarna) händer det ibland att den gravade laxen är gravad o färgad vitling.
Citera
2004-11-27, 18:33
Medlem
nachos avatar
Dags för den speciella variant av smörgåsbord som kallas julbord snart. Hur angriper ni ett sånt?
Citera
2004-11-29, 04:43
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Dags för den speciella variant av smörgåsbord som kallas julbord snart. Hur angriper ni ett sånt?

Nuförtiden så ligger jag lågt, försöker hålla mig till max tre tallrikar. Det blir lättare att dricka öl efteråt då.
Citera
2004-11-29, 15:32
Medlem
Mysonoxens avatar
Jag äter det som normalt inte finns på andra smörgåsbord. De flesta smörgåsbord har sina egna specialiteter, plus att jag tar en tre-fyra olika gamla favvisar, det brukar vara en bra kombination

Det grymmaste jag ätit i den vägen är fortfarande julbordet på Ulriksdal när Lauri och Karl-Heinz ägde stället. Tror det var 400 olika rätter och jag rullade nästan bokstavligen därifrån, efter att ha provat ungefär 50-60 av dem i liten skala.
Tyvärr kan man inte äta så mycket man vill ens när tillfälle bjuds
Citera
2005-04-10, 14:29
Bannlyst
Nån som har käkat på Jeppe på spången i Skåne? Käkade 7 tallrikar fulla sist jag var där
Citera
2015-06-27, 03:20
Medlem
Har amerikanerna snott svenska "smörgårdsbord" och gjort de till "smorgordsbord" ?
Citera
2015-06-27, 03:27
Det absolut mest vettiga är att skippa allting som fyller upp buken. Ris, potatis, bröd, potatisgratäng. Ät bara det som är gott och som kostar pengar. Rostbiff före prinskorv, lax före sill. Nybörjare och amatörer tar sig an smörgåsbordet/buffén som man tar sig an en bättre middag, dvs man tar av allt och äter jämnt av allting. Detta är idiotiskt eftersom en bättre middag innehåller vad du serveras enär en buffé/smörgåsbord har ett fast pris som du till varje pris ska överträffa. Du ska alltså gå plus på affären samtidigt som du har en bortre gräns för mängden du kan förtära och då är det idiotiskt att slösa utrymme på potatis och bröd.

Ät dyr mat i stora skopor. Potatis kan du äta på måndag hemma i socialbidragstvåan.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in