2004-07-10, 16:00
Medlem
nachos avatar
Vad har ni för strategi när ni äter smörgåsbord? Förberedelser, urval av rätter som ni äter osv.

Jag ska äta smörgåsbord i kväll på Viking Line och laddar just nu med en 24-timmars svältkur. Sen är det frågan hur man ska angripa själva bordet. Köra "mest-valuta-för-pengarna"-strategin och identifiera de dyraste rätterna och äta sig proppmätt på dom? Eller komponera en trevlig meny åt sig själv kanske? Fritt öl och vin ingår också. Kanske ska man skippa maten och satsa på att bli så full som möjligt i stället?

Hur gör du när du äter smörgåsbord?
Citera
2004-07-10, 16:02
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag hoppar över allt vad potatis och bröd heter. Ägg, lax, sill åker däremot ner.
Citera
2004-07-10, 16:07
Bannlyst
Drick dig full först, sen fylleäter du som en jävla gris.
Citera
2004-07-10, 17:38
Medlem
Balkongståarns avatar
Finns det skaldjur så koncentrerar jag mig på det. Annars går jag in för det dyraste och lax. Lax är gott, men tyvärr ganska mättande. Absolut ingen potatis, utom till sillen. Ingen korv, inga köttbullar. Ta det lugnt med ölen, det bulkar så förbannat. Lite sprit ökar aptiten, mycket tar bort den. Ät långsamt. Jag är alla bufféers skräck.
Citera
2004-07-10, 17:40
Bannlyst
Förresten har jag aldrig ätit något gott ombord på en båt.. kanske är bättre med smörgåsbord iof.
Citera
2004-07-10, 17:54
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Ta en rejäl runda och kolla in vilka rätter som finns. Sedan väljer du ut de som du tycker är godast och äter i lugn takt. Det finns ingen som helst anledning att äta den "dyraste maten" bara för att den är mest exklusiv. Smakar den skit spelar priset ingen roll.

Var lite uppmärksam på skaldjur... de mår egentligen inte alls så bra på ett smörgåsbord såvida kylningen inte är suverän.
Citera
2004-07-10, 18:01
Medlem
-jOE!s avatar
Skippa maten å satsa på vin & öl!
Citera
2004-07-10, 22:55
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
24 timmars svältkur innan dylik sittning är inte att rekomendera. Magsäcken kommer att krympa och du blir mätt med en gång. Drickat slår också på mycket snabbare om du inte har något i systemet.
Citera
2004-07-10, 22:58
Medlem
ÄlskaMigs avatar
ok ok jag vet iq fiskmås men cad är ett smörgåsbord?
Citera
2004-07-10, 23:13
Medlem
Ett bord med smörgåsar på naturligtvis...
Det är väl som en buffe ungefär, ät så mycket du orkar till ett fast pris.
Citera
2004-07-11, 05:01
Medlem
greger45s avatar
Ta mycket av det du gillar/tycker om på ett smörgåsbord. Då får du ut de mesta av smörgåsbordet.
Citera
2004-07-11, 06:23
Medlem
Nr1; Att svälta sig innan gör för fan inte ens en amatör.. Magsäcken blir ju för fan minimal.. Du blir mätt på en GreenGiant-ärta..!
Nr2; Håller med GlittrigaGullan! Käka det som är gott.. Idioter som jagar kilopriser skulle befrias från jordlivet med ett nackskott!

ÄlskaMiG! Smörgåsbord är en företelse som mest kan liknas vid ett julbord som inte inmundigas i December.. Det Skånska smörgåsbordet bör enligt min uppfattning vara det mest rigorösa. Tack vare tradition... Och dess invånares relation till kulinariska seder och mat i allmänhet! "Möed mad, goer mad å mad i rättan tii"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in