Citat:
Ursprungligen postat av Ryan.Getzlaf
Hallå alla matematik-geeks.
Jag failade matte B för ett tag sedan och skall därför göra en sk "prövning" i ämnet.
Det är ett problem, jag är inte speciellt duktig på matematik, dock så vet jag att jag kan om jag bara får lite motivation och några tips som jag kan använda mig av.
Nu vänder jag mig till er, då jag vet att många på Flashback är väldigt duktiga på skiten.
Så, vad är erat bästa tips för en gammal nybörjare?
(Algebra, Funktioner & Geometri)
Uppskattar hjälp !
Jag har precis gatt igenom "Beginning" samt "Intermediate" algebra pa college. Vad som hjalpte mig mest var att da jag blev forvirrad eller kande att jag inte langre forstod sa gick jag tillbaks i anteckningarna tills jag hittade nagot jag hade koll pa. Sedan pratade jag med lararen och fick forklarat tills dess att jag forstod och bad dessutom om lite extra uppgifter att rakna pa.
Det hjalpte rejalt for mig, och jag gick fran D+ ("IG") till B+ ("VG") under den terminen. Sa ta den tid du behover och satt igang att lasa samt rakna extra tills du forstar eller iallafall kan stoppa in siffrorna i formlerna och rakna ut ratt resultat, aven om du inte helt forstar.
Edit: En av de viktigaste sakerna, anser jag, ar samma som aven namnts ovan; att i lugn och ro lasa igenom och verkligen forsta vad ord och termer innebar i sammanhanget. Kan du det sa kan du klara kursen relativt latt da du kan lista ut vad du skall gora.