2010-11-22, 15:27
Medlem
Är det någon som vet vad det kan vara för fel på mitt ljudkort?

När jag går inte på något som har ljud så hör jag ingenting, det är som att någon mute knapp är igång på datorn. Men när jag spelar ett spel så har jag ljud. När jag går inte på ventrilo så säger den "no mixer are available."

Kortet kan ju inte vara paj eftersom det funkar när jag spelar men inte utanför spelet. som t.ex. youtube.
Citera
2010-11-22, 15:29
Medlem
Kan tillägga att när jag går in på kontrollpanelen och ska kolla på ljud så sitter den inte något ljudkort.
Citera
2010-11-22, 15:31
Medlem
Mojotojos avatar
Testa att avinstallera drivrutinerna för ljudkortet och installera dem nyaste som finns.
Citera
2010-11-22, 15:35
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo
Testa att avinstallera drivrutinerna för ljudkortet och installera dem nyaste som finns.
precis .eller gör en systemåterställning ,ändra datum när det fungerade senast..
Citera
2010-11-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo

Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
precis .eller gör en systemåterställning ,ändra datum när det fungerade senast..

vet inte hur man gör något utav det.

Men när jag gick in på enhetshanteraren så finns det en sak som heter "ljudstyrenhet för multimedia". Den är under rukbriken "andra enheter" Båda dem två har ett gult frågetecken framför sig. Och när jag trycker på uppdatera så säger den att den inte kan det och den kan inte återställa sig till tidigare drivrutin.

Jag har ingen anning hur det har blivit så, jag har inte suttit där inne och mixrat med något.
Citera
2010-11-22, 15:45
Medlem
Den här enhetens drivrutiner är inte installerade. (Kod 28)

Klicka på Installera om drivrutin om du vill installera om drivrutiner för den här enheten.
Citera
2010-11-22, 15:48
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCFOS
vet inte hur man gör något utav det.

Men när jag gick in på enhetshanteraren så finns det en sak som heter "ljudstyrenhet för multimedia". Den är under rukbriken "andra enheter" Båda dem två har ett gult frågetecken framför sig. Och när jag trycker på uppdatera så säger den att den inte kan det och den kan inte återställa sig till tidigare drivrutin.

Jag har ingen anning hur det har blivit så, jag har inte suttit där inne och mixrat med något.
frågetecken betyder att du måste uppdatera eller instalera om drivrutiner
Citera
2010-11-22, 15:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
1: Hämta hem information från nätet om ditt ljudkort.

2: Läs om det kan finnas fler som har samma problem, oftast då på tillverkarens hemsida/forum.

3: Hämta hem drivrutinen som avser ditt ljudkort samt som avser operativsystemet.

4: Avinstallerar bort den gamla drivrutinen med hjälp av Revo Uninstaller, se Google.

5: Rensar bort överflödet av registersträngar med hjälp av CCleaner, se Google.

6: Startar om datorn.

7: Installerar den nya drivrutinen, följ ledsagningen.

8: Startar om datorn och därefter utforskar ljudkortets kontrollpanel.

9: Kontrollerar annars kablaget.

10: Sist men inte minst. Skadat eller fabriksfel på ljudkortet så bör återförsäljarens kontaktas.

Ta hjälp av detta om du söker efter felkoden 28 -> http://www.zhangduo.com/udi.html
Citera
2010-11-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
1: Hämta hem information från nätet om ditt ljudkort.

2: Läs om det kan finnas fler som har samma problem, oftast då på tillverkarens hemsida/forum.

3: Hämta hem drivrutinen som avser ditt ljudkort samt som avser operativsystemet.

4: Avinstallerar bort den gamla drivrutinen med hjälp av Revo Uninstaller, se Google.

5: Rensar bort överflödet av registersträngar med hjälp av CCleaner, se Google.

6: Startar om datorn.

7: Installerar den nya drivrutinen, följ ledsagningen.

8: Startar om datorn och därefter utforskar ljudkortets kontrollpanel.

9: Kontrollerar annars kablaget.

10: Sist men inte minst. Skadat eller fabriksfel på ljudkortet så bör återförsäljarens kontaktas.

Ta hjälp av detta om du söker efter felkoden 28 -> http://www.zhangduo.com/udi.html

Jag tror att mitt ljudkort heter "Creative SB live! Value (WDM)" fast jag är inte hundra. Men jag hittar uppdateringar eller något på det. kan det vara för gammalt?
Citera
2010-11-22, 16:33
Medlem
Fattar inte heller varför ljudet fungerar när jag spelar League of Legends
Citera
2010-11-22, 16:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bläddrar igenom dessa inlägg -> http://www.google.se/search?q=Creati...ient=firefox-a
Citera
2010-11-22, 20:57
Medlem
Allt mitt sökande gav mig ett pop-upp virus... lackar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in