• 1
  • 2
2010-11-22, 12:02
Medlem
primaxx123s avatar
hej hej.. jo jag vet inte vad jag har för grafik kort i min dator ( har glömt bort )
jo jag har testat cpuid eller vad det nu hette samt dxdiag i kör.
har också testat pc wizard.'
vad som händer är att det inte finns nån information om grafik kortet på cpuid och allt annat.
har också kollat på grafikkortet men onget resultat
kom också på en till grej när jag stoppar i min mic så registrerar inte datan det vad ska jag göra?
har ett 32 bit xp
Citera
2010-11-22, 12:12
Medlem
borde kunna hittas i enhetshanteraren eller liknande via kontrollpanelen. cpu-z borde fungera men testa gpu-z istället eftersom det inte fungerade. i värsta fall tanka belarc.

http://www.belarc.com/free_download.html

http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/GPU-Z/
Citera
2010-11-22, 12:13
Medlem
Megabituss avatar
Syns inte GPUn i dxdiag borde någonting vara lurt. Säker på att du verkligen installerat kortet och att det fungerar som det ska?

Prova att tanka "gpu-z" och se om det fungerar, annars brukar det stå på kartongen till kortet om du har kvar den.
Citera
2010-11-22, 12:15
Medlem
Malewhales avatar
http://sketchup.google.com/support/b...n&answer=36253

Pröva att googla "How can I see what graphic card I have" nästa gång. Fungerade jättebra för mig, borde göra det för dig också.
Citera
2010-11-22, 12:19
Medlem
primaxx123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabitus
Syns inte GPUn i dxdiag borde någonting vara lurt. Säker på att du verkligen installerat kortet och att det fungerar som det ska?

Prova att tanka "gpu-z" och se om det fungerar, annars brukar det stå på kartongen till kortet om du har kvar den.

testade att höger klicka på skrivbordet (egenskaper ) sen (inställningar) (avancerat) (Bildskärmkort) och då står det (inte tillgängligt) vad fan är problemet
Citera
2010-11-22, 12:25
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primaxx123
testade att höger klicka på skrivbordet (egenskaper ) sen (inställningar) (avancerat) (Bildskärmkort) och då står det (inte tillgängligt) vad fan är problemet

Som sagt, prova gpu-z.

Säker på att du verkligen kört dxdiag då?
Citera
2010-11-22, 12:26
Medlem
Start -> Kör -> dxdiag ??
Citera
2010-11-22, 12:26
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
hej hej.. jo jag vet inte vad jag har för grafik kort i min dator ( har glömt bort )
jo jag har testat cpuid eller vad det nu hette samt dxdiag i kör.
har också testat pc wizard.'
vad som händer är att det inte finns nån information om grafik kortet på cpuid och allt annat.
har också kollat på grafikkortet men onget resultat
kom också på en till grej när jag stoppar i min mic så registrerar inte datan det vad ska jag göra?
har ett 32 bit xp

http://www.piriform.com/speccy
Citera
2010-11-22, 13:32
Medlem
primaxx123s avatar
Citat:
Som sagt, prova gpu-z.

Säker på att du verkligen kört dxdiag då?

har det men vart ska jag kolla någonstans om jag är inne på dxdiag? har även avinstallerat AVG men icke sa nicke
Citera
2010-11-22, 13:37
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
har det men vart ska jag kolla någonstans om jag är inne på dxdiag? har även avinstallerat AVG men icke sa nicke

I dxdiag går du in under fliken "Bildskärm", och ditt GPU-namn ska stå i rutan "Enhet".

Fungerar inte detta så ta och tanka gpu-z.
Citera
2010-11-22, 13:40
Medlem
primaxx123s avatar
Citat:
I dxdiag går du in under fliken "Bildskärm", och ditt GPU-namn ska stå i rutan "Enhet".

Fungerar inte detta så ta och tanka gpu-z.

var fan hittar jag enhet.. samt om jag kollar på typ tillverkare så står det (saknas ) ..
Citera
2010-11-22, 13:42
Medlem
primaxx123s avatar
Citat:
var fan hittar jag enhet.. samt om jag kollar på typ tillverkare så står det (saknas ) ..

suck var på enhet -.-
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in