Hej
För 5 veckor sen så damp ett brev ner i brevlådan om att jag blivit utvald att få svara på ett par frågor, det jag skulle göra var att kryssa i och sända tillbaka pappret i ett kuvär dom sänt i samma post. På så sätt visar jag att jag ställer upp på att svara på några frågor och sedan ringer dom upp mig. Då jag vet att Scb är några som säljer information eller statistik som dom får gratis av Svenska folket så kastade jag allt i papperskorgen.
Två veckor senare ringer en gubbe från Scb och undrar om det är okej att svara på några frågor. Då jag vet att jag inte får något för besväret så sa jag att jag är upptagen och att han kan ringa då jag slutat jobbet 03.00 (jag vet ju att han inte har möjlighet att ringa då

)
Gubben frågar om han kan ringa på Måndag istället vilket jag ställer mig positiv till. Får själv bestämma tid och då svarar jag 07.00 då jag vet att telefon är avstängd och jag ligger och sover då. Hatar folk som ringer så här och stjäl min tid, vill bara jävlas med dem och göra deras jobb ännu svårare. Gubben i fråga ringer dock inte den utsatta tiden utan 19.00 på kvällen, själv svarar jag inte. Sen ringer han två dagar senare. Och sen dess har han ringt två gånger i veckan i fyra veckor.
Så min fråga till er är: är jag så jävla viktig att han måste ringa nästan tio gånger utan att någon gång tänka tanken att det kanske inte är värt besväret att stalka någon på det här viset?
Och för det andra. Varför ringer dom/han ändån även fast dom inte fått det där jävla brevet från mig att jag tackar ja och ställer upp?