Citat:
Ursprungligen postat av Flow91
Hans poäng verkar vara att de svarta har lika mycket värde som vita. Påstår du att jag, den svarta mörkhyade negern jag är, är mycket mindre värd än vad du är?

Enligt FNs deklaration om mänskliga rättigheter skall varje människa tillerkännas sin mänskliga värdighet och respekteras för detta. Den svenska översättningen är knas och har hamnat i att alla är lika värda. Problemet med det är att det för många ger en association till ekonomiskt värde vilket gör det hela tokigt.
Den statistiska genomsnittsnegern är helt enkelt i alla samhällsekonomiska termer mätt mindre värd för samhället än genomsnittssvensken. Eller genomsnittsafrikanen jfr genomsnitts EU medborgaren eller genomsnittsafroamerikanen jfr den vite genomsnittsamerikanen. Att hävda något annat är bara löjligt.
Personligen tycker jag att man bör respektera både negrer och utvecklingsstörda trots att de inte bidrar lika mycket till samhället. Däremot så är det destruktivt för vårt välfärdssamhälle om vi tar in alltför många lågproduktiva element som drar ned BNP i botten pga deras och deras barns oförmåga till att utbilda sig. (kolla skolverkets databaser, MENAgetto= dåliga resultat.) Pga att de enkla industrijobben redan flyttat utomlands har vi tillräckligt med WT för att det skall räcka till städare, McD och fylla på varor på Ica.
Huruvida du som neger borde släpps in eller inte tycker jag borde bestämmas via regler likadana som de som USA eller Kanada har, har du en akademisk utbildning i bagaget när du knackar på i gränskontrollen är du en tillgång och OK, annars riskerar du att bli en samhällsparasit och bör inte släppas in. OBS att detta gäller oavsett om du är neger eller inte, ingen rasdiskriminering, rasist är jag inte.
Sedan finns det ju en annan aspekt om du utbildat dig och sjappat från negerland. Då har ju du som utbildad potentiell samhällsbyggarkandidat svikit ditt land. Men det faller ju tillbaka på den bristande statsbyggande förmågan. (se tidigare inlägg)