2010-11-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Den enda sanningen är att rasister inte är lika smarta i huvudet som vi normala människor.

Vad fan är det för fel om man påstår att en svart människa är mindre värd än vi vita.

Vilka smarta personer har vi sett som rasister?

Hur kommer det sig att det är en otroligt liten skara som är rasister och majoriteten tänker logiskt?

Vad har ni rasister för argument om varför ni just hatar de svarta?

Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.

Det är ju du som är dum i huvudet som inte ens vet vad en rasist är för något!
Du är ju själv rasist
Citera
2010-11-22, 22:13
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Nej, ingen annan kontinent på jorden har fått utstå samma behandling som Afrika. Vi talar om en faktiskt befolkningsminskning och ödeläggande av kultur, utbildning, infrastruktur, språk, historia med mera med mera. Ingen annan kontinent har förslavats i samma utsträckning. Ingen annan kontinent har plundrats på sina resurser som Afrika. Kolonialmakterna tog med sig allt av värde när länderna blev självständiga. Det är fruktansvärt svårt att bygga upp ett samhälle igen om du saknar ovanstående, det borde vem som helst förstå att man inte gör på en dag.

Fast nu fick väll negrerna just infrastruktur, skriftspråk, utbildning och historia genom kolonialismen något sådant hade dom inte tidigare. Det är väll inte att plundra om man använder sig av naturresurser som dom inte kunde använda själv? Inte som att negrerna skulle lära sig utvinna sina naturresurser ändå. Kolonialismen var ganska moralisk med andra ord.
Citera
2010-11-22, 22:14
Medlem
Och vad var han smart med. att gasa och döda 6 milioner judar, homo, handikappade m.m.
Vad var Adolf "smart". Det skulle va jävligt korkad av dig att ställa ens sån fråga
Citera
2010-11-22, 22:14
Medlem
servuss avatar
Citat:
Undanflykter? Det är fakta. Jag har inget behov av att presentera något annat. Har du argument för rasismen kan du ju presentera dem. Självklart finns det undantag, men det är ju inte som att varje land i Europa är rikt heller eller hur?

Där har du källor så det räcker och blir över.
https://www.flashback.org/sp26736754

Men ras är inte topic. Topic är är rasister idioter. För det har inga källor presenterats.

Citat:
Du vet att Etiopen blev anfallet av Mussolinis Italien va? Med bombflyg, kulsprutor och stridsgas. Det förtjänade kanske negrerna? Den starkes rätt gör att negrerna får skylla sig själva? Vissa folkslag förtjänar helt enkelt att förslavas? Nu går det ju hur som helst riktigt bra för Etiopen, man har haft väldigt hög tillväxt de senaste åren.

"Tillväxten i Etiopien har varit hög sedan 2004. Det finns många orsaker till att tillväxten är hög bland annat har utlandsskulden minskat samt att fler utländska företag investerar i landet. År 2004 hade landet en tillväxt på 9.8 %, år 2005 var siffran på 12.6 %, år 2006 minskade tillväxten något och den var då på 11.5 %, år 2007 var tillväxten nästan samma som året där innan nämligen på 11.4 %, år 2008 hamnade tillväxten på 11.6 % och i 2009 minskade tillväxten i Etiopien kraftigt från 11.6 % till 7.4 %.[19] Etiopien hade ett av världens snabbaste växande ekonomier under 2009 och under 2010 kommer Etiopien fortfarande ha ett av världens snabbast växande ekonomier enligt economist." Wikipedia.
Självfallet vet jag om att Italien anföll Etiopien men om det var en kolonisering så har de flesta europeiska länderna varit koloniserade också. Tyskland har ju varit koloniserat mellan andra världskriget och -91 i så fall.
Det är lätt att få fina tillväxtsiffror när man ligger på botten.

Citat:
USA, Australien och Nya Zeeland ja. Du menar kanske att ursprungsbefolkningen där blev väl behandlade av de vita som bosatte sig där? Eller var det något du glömde bort? Som sagt finns det inte ens ursprungsbefolkning på Tasmanien...
Jag har aldrig förnekat att européer kan vara grymma.
Citera
2010-11-22, 22:17
Medlem
Korkad vit man

"Min bästa kompis stod på Prag*torget och var med i befrielsen av Prag och skickade glädje–sms till mig.”
Lars Ohly, dementerar att han var emot *kommunismens fall, avd Oops, Ohly – Prag *befriades 1989, första sms:et skickades 1992.

Smart svart man:
http://www.youtube.com/watch?v=euXQbZDwV0w
Citera
2010-11-22, 22:17
Medlem
Mintbits avatar
Ingen kontinent är befolkad av människor med så lågt IQ som Afrika. Ingen kontinent är och har varit så drabbat av stamkrig som Afrika. Ingen kontinent är så i behov av konstant u-hjälp som Afrika, trots enorma rikedomar.
Citera
2010-11-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flow91
Hans poäng verkar vara att de svarta har lika mycket värde som vita. Påstår du att jag, den svarta mörkhyade negern jag är, är mycket mindre värd än vad du är?

Enligt FNs deklaration om mänskliga rättigheter skall varje människa tillerkännas sin mänskliga värdighet och respekteras för detta. Den svenska översättningen är knas och har hamnat i att alla är lika värda. Problemet med det är att det för många ger en association till ekonomiskt värde vilket gör det hela tokigt.

Den statistiska genomsnittsnegern är helt enkelt i alla samhällsekonomiska termer mätt mindre värd för samhället än genomsnittssvensken. Eller genomsnittsafrikanen jfr genomsnitts EU medborgaren eller genomsnittsafroamerikanen jfr den vite genomsnittsamerikanen. Att hävda något annat är bara löjligt.

Personligen tycker jag att man bör respektera både negrer och utvecklingsstörda trots att de inte bidrar lika mycket till samhället. Däremot så är det destruktivt för vårt välfärdssamhälle om vi tar in alltför många lågproduktiva element som drar ned BNP i botten pga deras och deras barns oförmåga till att utbilda sig. (kolla skolverkets databaser, MENAgetto= dåliga resultat.) Pga att de enkla industrijobben redan flyttat utomlands har vi tillräckligt med WT för att det skall räcka till städare, McD och fylla på varor på Ica.

Huruvida du som neger borde släpps in eller inte tycker jag borde bestämmas via regler likadana som de som USA eller Kanada har, har du en akademisk utbildning i bagaget när du knackar på i gränskontrollen är du en tillgång och OK, annars riskerar du att bli en samhällsparasit och bör inte släppas in. OBS att detta gäller oavsett om du är neger eller inte, ingen rasdiskriminering, rasist är jag inte.

Sedan finns det ju en annan aspekt om du utbildat dig och sjappat från negerland. Då har ju du som utbildad potentiell samhällsbyggarkandidat svikit ditt land. Men det faller ju tillbaka på den bristande statsbyggande förmågan. (se tidigare inlägg)
Citera
2010-11-22, 22:25
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag är själv inte rasist så jag har inget intresse av att presentera sådana argument. Men argument finns det gott om, det handlar bara om du godkänner dem eller inte. Ett argument är alltid ett argument, oavsett om det är bra eller dåligt.

Och ang. Japan. Vi kan ju även ta atombomberna över Hiroshima och Nagasaki här. Dessa attacker samt. krigsförlusten var bra mycket mer förödande för den japanska nationen än vad slaveriet var för de afrikanska länderna. Utan tvekan. När man besegrade Japan krossade man en identitet och en samhällsordning. De afrikanska länderna var mer eller mindre utan samhällsstruktur när européerna kom dit. Någon identitet fanns inte i samma utsträckning och en slav i Kongo kände knappast någon gemenskap med en slav från Elfenbenskusten.

Många afrikanska länder har varit fria sedan efter andra världskriget. En period då Japan på alla sätt och vis stod i brygga. Men trots det har man lyckats bli ett välmående, välutvecklat land. Och hur ser det ut i Afrika?

Japan är ett intressant exempel på ett folk som utvecklats på flera olika sätt under en kort tidsperiod. Man var dock inte koloniserade och förslavade på samma sätt som Afrika, (man hade inte befolkningsminskning osv, börjar bli tjatigt detta...) t ex kunde man införa obligatorisk skolgång 1872. Helt otänkbart i Afrika söder om Sahara. Japan har dock en enorm statsskuld på 846,497 biljoner yen (31 mars 2009) och har inte hämtat sig ekonomiskt sedan 1990-talet.

Japan har dessutom kunnat samarbeta med USA väldigt tätt efter andra världskriget och till och med fått bistånd. "From the end of the war to the end of 1953, the US provided grants and credits amounting to $5.9 billion to Asian countries, especially China/Taiwan ($1.051 billion), India ($255 million), Indonesia ($215 million), Japan ($2.44 billion), South Korea ($894 million), Pakistan ($98 million) and the Philippines ($803 million). In addition, another $282 million went to Israel and $196 million to the rest of the Middle East." Wikipedia. Som synes fick Japan mest pengar av samtliga länder.

Skillnaden mot de afrikanska kolonierna är ju att man lämnades helt vind för våg där, utan industri, utan utbildning, utan bistånd. Japan hade en industriell bas och en utbildad befolkning, det är en enorm skillnad på förutsättningar.
Citera
2010-11-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Fast nu fick väll negrerna just infrastruktur, skriftspråk, utbildning och historia genom kolonialismen något sådant hade dom inte tidigare. Det är väll inte att plundra om man använder sig av naturresurser som dom inte kunde använda själv? Inte som att negrerna skulle lära sig utvinna sina naturresurser ändå. Kolonialismen var ganska moralisk med andra ord.

Nej, du har tyvärr helt fel. Läs tråden. Gärna lite historia också, helst om Afrika, inte om Europa.
Citera
2010-11-22, 22:31
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av effectz
Läs vad han säger det finns fan vita personer som våldtar också är du helt invalid eller något? Du jämför inte ras du jämför personer. Och om du gillar våldtäkter så kan vi ju ta exempel Hagamannen eller Fritzl om du tycker det endast är svarta som våldtar
Påståendet var "alla människor är lika mycket värda", vilket jag visar vara en självmotsägelse, om man inte på allvar menar att en pedofilmördare (säg Anders Eklund) är lika mycket värd som en vettig människa (säg Astrid Lindgren ). Om du föredrar Anders Eklund före Astrid Lindgren får det stå för dig.

Alltså, alla människor är inte lika mycket värda. Om vi säger att "värdet" avgörs på om någon våldtar (dina egna ord
Citat:
Ursprungligen postat av effectz
Läs vad han säger det finns fan vita personer som våldtar också är du helt invalid eller något?
) så borde ju rimligen folk där våldtäkt är vanligare ha lägre medelvärde än folk där motsatta förhållande råder, eller hur?

I så fall:
http://sydsvenskan.se/varlden/article443522/Chockerande-valdtaktsrapport.html
Citat:
STOCKHOLM. Var fjärde man i Sydafrika kan ha våldtagit någon. Hälften av dem har dessutom våldtagit fler än ett offer, avslöjas i en chockerande undersökning.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/258446.stm
Citat:
One in three of the 4,000 women questioned by CIET Africa, non-governmental organisation, said they had been raped in the past year. ... In a related survey conducted among 1,500 schoolchildren in the Soweto township, a quarter of all the boys interviewed said that 'jackrolling' - a South African term for recreational gang rape - was fun.

http://www.irinnews.org/Report.aspx?ReportId=75720
Citat:
NIAMEY, 6 December 2007 (IRIN) - The news that 70 percent of women in parts of Niger find it normal that their husbands, fathers and brothers regularly beat, rape and humiliate them came as no surprise to human rights experts in Niger.

Dessa helyllemänniskor är alltså "lika mycket värda" och några som du med öppna armar skulle ta i moder Sveas famn? Du har en fruktansvärd kvinnoförnedrande och våldsförhärligande människosyn. Du tycker att samhällen där folk blir våldtagna och lemlästade till höger och vänster "är lika mycket värda" som ett samhälle där folk är fria och trygga. Det är vidrigt.
Senast redigerad av servus 2010-11-22 kl. 22:36.
Citera
2010-11-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Ingen kontinent är befolkad av människor med så lågt IQ som Afrika. Ingen kontinent är och har varit så drabbat av stamkrig som Afrika. Ingen kontinent är så i behov av konstant u-hjälp som Afrika, trots enorma rikedomar.

Förklaringarna finns i tråden. Angående IQ är det ETT sätt att mäta intelligens. Eller helt krasst, IQ mäter förmågan att klara IQ-test. Har du gjort ett IQ-test får du bättre resultat på nästa liknande IQ-test. Det går alltså att öva upp förmågan att klara IQ-test, men blir man intelligentare för det?

Ni rasister sätter alldeles för stor tilltro till IQ-tests vetenskaplighet. Tvärtom är IQ-test ett oerhört klumpigt och faktiskt ganska intetsägande instrument. Läs hela denna artikel innan ni svarar på det här inlägget tack. http://www.alltomvetenskap.se/print.aspx?article=1324
Citera
2010-11-22, 22:33
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Den enda sanningen är att rasister inte är lika smarta i huvudet som vi normala människor.

Vad fan är det för fel om man påstår att en svart människa är mindre värd än vi vita.

Vilka smarta personer har vi sett som rasister?

Hur kommer det sig att det är en otroligt liten skara
som är rasister och majoriteten tänker logiskt?

Vad har ni rasister för argument om varför ni just hatar de svarta?

Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.
Det är väl snarare en majoritet som är rasister?

Jag är ingen sverigedemokrat men erkänner att jag har fördomar om ryssar, kineser, afrikaner, zigenare, araber/muslimer.

Människor som jag har fördomar om måste bevisa sig lite extra för mig innan jag anförtror mig till dem eller litar på dem.

Jag skulle tex aldrig i helvete låna ut min telefon till en zigenare eller motsvarande.

Jag tror inte att jag är unik oavsett partitillhörighet?

Dessutom så har väl i stort sett alla folkgrupper fördomar och utövar rasism mot andra folkgrupper. Det är inte vi svenskar som håller den sista rasistiska utposten i världen.

Fråga en muslim eller en neger (som vi ska vara så öppna och snälla emot) vad de anser om tex homosexualitet (inte rasism men liknande).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in