2010-11-22, 04:00
Medlem
RoaldDahls avatar
Vilket cd-bränningsprogram rekommenderar ni om man vill kunna bränna dels musik-cd, dels bränna riktig dvd-video (inte bara back up och mp3) och även kunna lägga in UPC, ISRC och annan PQ-kodning.

Jag vet att Sony CD Architect finns, men finns det något annat alternativ? Om man vill bränna dvd-video också måste man köpa till exempelvis Sony DVD Architect.

Citera
2010-11-22, 04:02
Medlem
FloW912s avatar
jag säger bara IMGBURN det är hur bra som helst och gratis, googla det!
Citera
2010-11-22, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FloW912
jag säger bara IMGBURN det är hur bra som helst och gratis, googla det!

Kan inte annat än hålla med
Citera
2010-11-22, 04:38
Medlem
aafaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Vilket cd-bränningsprogram rekommenderar ni om man vill kunna bränna dels musik-cd, dels bränna riktig dvd-video (inte bara back up och mp3) och även kunna lägga in UPC, ISRC och annan PQ-kodning.

Jag vet att Sony CD Architect finns, men finns det något annat alternativ? Om man vill bränna dvd-video också måste man köpa till exempelvis Sony DVD Architect.

Som dom andra Imgburn för cd brändning så rekommenderar jag burnaware
Citera
2010-11-22, 06:41
Medlem
Mustighets avatar
http://infrarecorder.org/
lite fler funktioner än imgburn, lite mer användarvänligt, men samtidigt mycket mindre, smidigare och mindre krävande än exempelvis nero.

och gratis.
Citera
2010-11-22, 12:38
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustighet
http://infrarecorder.org/
lite fler funktioner än imgburn, lite mer användarvänligt, men samtidigt mycket mindre, smidigare och mindre krävande än exempelvis nero.

och gratis.

InfraRecorder, finns det ingen manual man kan läsa? Klarar den ISRC- och EAN-kodinläggning?

Nero kostar 699;- om man vill ha Nero Multimedia Suite 10 Platinum. Finns dock från 519;- om man har en färdig mappstruktur redan för sina dvd man vill bränna. Nero hanterar både EAN o ISRC, vilket är bra. Nero Burning ROM är det genomgående CD-bränningsprogrammet hos Nero, som finns i alla varianter.

ImgBurn verkar kunna på något omständligt vis hantera ISRC också, men just omständligt. Är känsligt och inte så kompatibelt med en del cd-brännare. Bra "pris" dock.
Senast redigerad av RoaldDahl 2010-11-22 kl. 12:51.
Citera
2010-11-22, 17:06
Medlem
RoaldDahls avatar
Sony CD Architect finns inte att få tag i i Sverige f.n. Dessutom är det förvillande att version 5.2 verkar ha kommit före 5an?! Iaf så står det att den stöder Win 98, 2000 och XP, medan 5an rullar bäst ihop med XP, Vista o 7... Finns att köpa från England.

Sony CD Architect har tydligen problem med vissa cd-läsare/brännare, men de anger att den "klarar de flesta" i listan - hur får man då tag på den listan??

Nero har fått kritik för att datorn kan lägga av eller att åtminstone programmet stängs ned då och då faktiskt. Det är ju inget vidare minst sagt.

Låter som om Sony CD Architect och Nero inte är bättre än det jag redan har nästan.

Vilket program stöder "ALLA" cd-läsare/cd-brännare/dvd-läsare/dvd-brännare, kan lägga ín UPC/EAN- och ISRC-koder samt gärna mediakatalognummer, justera bränninghastigheten steglöst samt bränna både cd-skivor (audio cd) och dvd-skivor (backup, mp3, dvd video), dvs man ska inte behöva ha förberett dvd-bränningen med att ha en färdig mappstruktur med allt som ska brännas till dvd video - utan även en del av den slutfasen av det videoredigeringsarbetet (om man så vill) ska kunna utföras av bränningsprodukten också.

Nero Multimedia 10 har ju tre program och där verkar det funka (för Nero Vision Extra tar hand om dvd video-biten), men frågan är om man kan lägga in mediakatalognummer i det programmet. Möjligen under "Kommentar" vid bränningen, för det verkar inte finnas någon enskild rad för det. Eller?

I Sony CD Architect kan man ju lägga in mediakatalognummer, men för att bränna dvd måste man skaffa även Sony DVD Architect i så fall. Nedladdningspris för bägge totalt från US är 1050 SEK ungefär.

Citera
2010-11-23, 01:53
Medlem
Kabokimans avatar
Fattar inte riktigt hur man bränner musik i IMGBURN? hjälp?..

EDIT: Hittade nu
Senast redigerad av Kabokiman 2010-11-23 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in