2010-11-22, 02:42
Medlem
Hej!

Jo som sagt så ska jag börja plugga nu Januari 2011 vid Uppsala Universitet där jag ska gå "Lärarutbildningen Idrott och Hälsa". Eftersom jag bor i Stockholm så måste jag pendla och en flytt till Uppsala är inget alternativ för jag har min flickvän här.
Så jag har några frågor som jag hoppas kan bli besvarade.

1. Vad kostar det att pendla Danderyd-Uppsala och hur lång tid tar det (alt. Stockholm-Uppsala)
2. Ni som går Idrottslärarutbildningen, hur många lektioner har man i veckan, är det varje dag och hur långa brukar dagarna vara?
3. Är det möjligt att plugga på tåget? Får man en plats med bord osv på tåget lr är det för stökigt?

Tacksam för svar!
Citera
2010-11-22, 02:46
Medlem
alcatrazs avatar
Resan Sthlm-Uppsala tar 40min. På morgontåget är det fullsatt men på dagarna finns det gott om plats. Det är sobara vid tiden när folk ska till och från jobbet som det är fullt.
Citera
2010-11-22, 09:40
Medlem
Aquabots avatar
Första terminen läser du AUO I (Allmänt utbildningsområde I) tillsammans med alla andra lärarstudenter, oavsett inriktningar. Det kommer förmodligen röra sig om 3-5 föreläsningar och 1-2 seminarier i veckan. Men det beror också på vilken delkurs det rör sig om, plus att jag hört att de har ändrat en del i kursupplägget, så ta det här med en nypa salt.
Citera
2010-11-25, 19:03
Medlem
DearLeaders avatar
Någon som vet vad fan det var för snubbe som snuten grep på Uppsala C när stockholmspendeln kom in kl 17 (ca)?? Låg och sprattlade på marken och ylade med två snutar på ryggen.. Såg inte ut som någon pundare. Välvårdad och med lap-top väska liggandes brevid. Psyksjuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in