2010-11-21, 23:25
Medlem
Hallå där.
Jag har börjat fundera på om det är något "fel" på mig. Efter en tid med diverse ätstörningar med tillhörande depression (och under den tiden medicinering med Sertralin, hållar dock på att trappa ur nu) mår jag helt okej, oftast bra. Men när jag var ute på nätet och snubblade runt, så började jag läsa en himla massa om cyklotymi, och kände igen mig så mycket!

Sedan ett år tillbaka har vissa saker blivit så himla svårt i perioder. Något som bör tilläggas är att jag är fruktansvärt kreativ(vilket jag inte alltid ser som något positivt), och får periodvis "ryck" där jag bara måste göra ett viss projekt. Och verkligen måste, annars så fungerar ingenting, och allt annat får offras för att jag ska få göra just det här projektet, jag sjukanmäler mig, sover inte, har ingen kontakt med mina vänner och familj, utan ägnar mig bara åt det jag känner för. Detta varar dock bara i några dagar, eller tills mina föräldrar tvingar mig till annat(resulterar dock i bråk oftast).

Jag har efter detta, i perioder sömnsvårigheter, och någon gång så har det hänt att jag inte sovit på några dagar, men oftast så är det bara det att jag somnar sådär klockan fyra på morgonen, vilket leder till att jag är hemma från skolan dagen efter, och kommer in i en mer ledsam period.

Sedan två veckor tillbaka så har jag en almanacka där jag skriver in allting som jag ska göra, läxor, fika med vän, ringa samtal... och hittills har det fungerat, men har gjort flertal tidigare försök som totalt misslyckas, jag klarar liksom inte av att ha struktur! Jag "måste" ta dagen som den kommer och göra precis det jag känner för.

Något som bör tilläggas är att i mina extremkreativa perioder (som jag nämde först) så har jag väldigt höga tankar om mig själv, att livet ska gå jättebra för att jag är så bra som jag är och har dom talanger jag har, oroar mig inte så mycket över hur framtiden ska bli osv. och så är det tvärt om i de lite med nedstämda perioderna.

Med hjälp av mina föräldrar så klarar jag just nu av skolan helt ok, har rätt hög frånvaro, men klarar mig. Jag har alltid sett detta som personlighetsdrag, tills i somras så jag berättade hur jag kände för min vän, och hon inte alls kände igen sig. Och nu när jag började läsa lite så blev jag fundersam, kan jag ha Cyklotymi?
Citera
2010-11-21, 23:26
Medlem
bör tilläggas att jag är en tjej på sexton år.
Citera
2010-11-21, 23:29
Medlem
grattis till 15 inlägg innan regelbrott

OnT ..låter som du borde ha en diagnons liggandes och väntande på dig nånstans... sök nån form av hjälp- tvångstankar osv menar jag. låter inte bra. hyperaktivitet? i got no idea.,... men nått har du eller är hela världen galen
Citera
2010-11-21, 23:31
Medlem
regelbrott?
Citera
2010-11-21, 23:35
Medlem
haha fan vilken fail.
Citera
2010-11-22, 11:51
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomhand
bör tilläggas att jag är en tjej på sexton år.

Ägd
Citera
2011-01-18, 09:35
Medlem
Jag skulle snarare tro att du har en typ av bipolär sjukdom, alltså en aning starkare och inte lika personlighetsanpassat som cyklotymi är.
Citera
2013-05-13, 23:31
Medlem
Wheelhunters avatar
Varför blev det aldrig bann??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in