2010-11-21, 22:30
Medlem
perelis avatar
Jag kör med den inbyggda funktionen i Windows 7 för att ansluta min 3g-dongel alltså ingen 3:e parts programvara från någon operatör.

Går det på något sätt få den välkända 56kbit/s tonen att spelas upp när jag ansluter?

Måste ju gå genom att lägga in en ljudfil och göra lite registertweaks osv. eller?
Citera
2010-11-21, 22:37
Medlem
Tenshiis avatar
Du får väl lägga en liten ljudfil på skrivbordet du kan starta varje gång du kopplar upp =) Det är ju inte direkt någon uppringning som sker när du ansluter och jag tror inte att windows ger någon egen möjlighet att sätta ett ljud när anslutningen sker/är klar.
Citera
2010-11-21, 22:40
Oh glömmer aldrig de ljuva tonerna från 56kb/s modemen <3

Edit: OT: Gör en .bat eller nåt som startar WMP och ljudfilen samtidigt som processen för 3g-dongeln startas.
Citera
2010-11-21, 22:57
Bannlyst
För att få det att låta så autentiskt som möjligt behöver du en extern högtalare som förslagsvis får sitta på usb-dongeln.
Citera
2010-11-21, 23:14
Medlem
perelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
För att få det att låta så autentiskt som möjligt behöver du en extern högtalare som förslagsvis får sitta på usb-dongeln.
Haha lätt! Eller skulle det inte gå att få högtalaren som sitter på moderkortet att spela upp tonerna? Antar att vi närmar oss lågnivåkodning på högsta nivå här

Nej jag är medveten om att "uppringningen" inte är av samma typ som för 56kb modemet men jag vill fixa en fejkad signal så smidigt som möjligt. Att starta en ljudfil i en mediaspelare går bort, det ska vara så dolt som möjligt om man säger så.

Om man hade kunnat få ljudet att spelas av en bakgrundsprocess hade det vart bättre. Men jag har sett i inställningarna för modemet att man kan köra skript på något vänster. Är dessa skript endast till för speciella uppringningsinställningar eller skulle man kunna starta en .bat eller .vbs-fil där som endast spelar upp ljudet?
Citera
2010-11-22, 02:44
Medlem
Nintendokids avatar
http://www.youtube.com/watch?v=svmYyeRY11o

googla på flv to mp3 converter
Citera
2010-11-22, 09:37
Medlem
perelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
http://www.youtube.com/watch?v=svmYyeRY11o

googla på flv to mp3 converter
Ljudet har jag inga problem att få men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få det att spela upp automatiskt när jag ansluter 3g-dongeln.
Citera
2010-11-22, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pereli
Ljudet har jag inga problem att få men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få det att spela upp automatiskt när jag ansluter 3g-dongeln.
edit, sparar skräpet men la det i spoilern.
kanske smidigast att göra ett ahk-script som spelar upp ljudfilen och ringer upp din anslutning.

Scripta ahk är väldigt enkelt.
Kod:
soundplay, modem.wav ; ljudfilen
Run, rasdial "ditt internatanslutningsnamn" ;(tex tele2 utan "")
exitapp
autohotkey.net

http://www.autohotkey.com/forum/topic18720.html är bättre metod än rasdial
Citat:
Haha lätt! Eller skulle det inte gå att få högtalaren som sitter på moderkortet att spela upp tonerna? Antar att vi närmar oss lågnivåkodning på högsta nivå här

Nej jag är medveten om att "uppringningen" inte är av samma typ som för 56kb modemet men jag vill fixa en fejkad signal så smidigt som möjligt. Att starta en ljudfil i en mediaspelare går bort, det ska vara så dolt som möjligt om man säger så.

Om man hade kunnat få ljudet att spelas av en bakgrundsprocess hade det vart bättre. Men jag har sett i inställningarna för modemet att man kan köra skript på något vänster. Är dessa skript endast till för speciella uppringningsinställningar eller skulle man kunna starta en .bat eller .vbs-fil där som endast spelar upp ljudet?
Klart att det inte är omöjligt men jag hade först börjat med att söka på google ifall det finns nån som redan gjort något liknande, kan tänka mig att det gör det.
Senast redigerad av surreal.this 2010-11-22 kl. 18:16.
Citera
2010-11-22, 22:49
Medlem
perelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this

Jag tackar ödmjukast för detta, ska testa och se om jag får det att fungera
Har lagt upp ljudet med bra kvalitet på min server: http://www.sboxerz.se/~sboxerz/files/modem.wav
Citera
2010-11-23, 23:48
Medlem
hehe kommer ihåg den tiden, roligt att koppla upp sig var det iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här