2004-07-09, 20:39
Medlem
nollans avatar
Tjena!
Undrar över en sak som går mig på nerverna ordentligt. Helt plötsligt har MSN Messenger (6.2) börjat logga ut mig med jämna mellanrum under min internetsession! Det samma gäller ICQ.

Någon som har en aning om vad detta beror på? Kan det ha att göra med brandväggen (zonealarm)?? Det bör även nämnas att jag använder ett vanligt 56.6modem(!)...

tacksam för svar!
Citera
2004-07-09, 21:07
Medlem
ksvs avatar
Välkommen till forumet!

Eftersom din post kommit lite fel och du sannolikt kommer att få mer hjälp i Övriga data & IT-diskussioner än i Datavirus & trojaner, har jag flyttat din tråd.
Citera
2004-07-09, 21:23
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Tjena!
Undrar över en sak som går mig på nerverna ordentligt. Helt plötsligt har MSN Messenger (6.2) börjat logga ut mig med jämna mellanrum under min internetsession! Det samma gäller ICQ.

Någon som har en aning om vad detta beror på? Kan det ha att göra med brandväggen (zonealarm)?? Det bör även nämnas att jag använder ett vanligt 56.6modem(!)...

tacksam för svar!

Har du en trög lina kan du bli utloggad. Laddar du hem saker under tiden eller sitter du bara och surfar och chattar via msn?

Har du antivirus och uppdatarat os? Kan vara så att du har något trevligt virus som ligger och skickar allt vad den kan så fort du kopplar upp dig.
Citera
2004-07-09, 23:23
Medlem
nollans avatar
låter rimligt! dock har det inte strulat tidigare (ang. trög lina å utloggning därigenom)

så ett virus låter troligt...jag kör dock Norton som inte hittar ngt. men jag får väl gå vidare på den linjen. uppdaterat OS säger du, hur viktigt är detta?

tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in