Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-11-21, 23:12
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Pulvermos har jag inte hittat faktiskt. Tipsa gärna om vart jag kan köpa det så kan det alltid strykas.

Lösviktsgodiset här kostar sisådär 18 kronor hektot så om jag ändå ska få ett paket skickat är svenskt lösgodis en självklarhet.

Julmust har inte funnits på IKEA dom senaste två gångerna jag varit dit. Senast förra helgen.

Tja.. nu vet jag som sagt inte om ni har samma som här i skottland, men skulle tro att det mesta är likt? Isf finns ju Smash pulvermos. Visst är lösviktsgodiset dyrare förresten men tänkt på frakten också? :P Också var det julmust, lustigt att det inte fanns! Jag var på ikea här i stan i Tisdags och där fanns då massvis med must, glögg, pepparkakor och julskinka som såg förfärlig ut. Sill, knäckebröd och Brännvinstost är också klassiker när man åker till ikea.
Citera
2010-11-22, 02:17
Medlem
Kattolfs avatar
Pulvermoset benämnt "Smash" har jag sett i Dublin. Prinskorvar och falukorv kan man packa in i torris och skicka. Julmust, godis (och på vissa ställen även korvarna och ärtsoppan) finns på IKEA.
I värsta fall så får du väll hoppa på ett Ryan Air plan hem till Svedala och hämta de varor du vill ha. Biljetterna är ju inte direkt dyra om man har litet framförhållning, och resan tar ju knappt ett par timmar enkel väg
Citera
2010-11-23, 00:49
Medlem
rkfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Själv äter jag inte ärtsoppa ens under vapenhot, men Soldatens ärtsoppa som finns på burk anses väl vara bra? En bekant som älskar ärtsoppa brukar köpa den.
^This, Soldatens ärtsoppa är den bästa
Kan annars rekommendera Bullens pilsnerkorv på burk istället för falukorv
Citera
2010-11-23, 09:33
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rkfs
^This, Soldatens ärtsoppa är den bästa
Kan annars rekommendera Bullens pilsnerkorv på burk istället för falukorv

Bullens ar ju inte ens lite lik falukorv? God, japp, men knappt nagon ersattning for falu!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in