2010-11-21, 18:07
Medlem
Awwents avatar
Hej!
Jag har nyligen börjat kolla på massvis med serier och alltid haft som mål att kolla klart på alla säsonger som finns. Först var det Two and a Half Men, sen var det Scrubs och nu är det How I Met Your Mother. Problemet är att jag kanske kollar på en halv säsong per dag och nästa dag kommer jag inte ihåg vilket avsnitt jag såg senaste. Jag söker alltså ett program (använder VLC just nu) där man kan se vilken fil man senast kollade på, eller ett annat sätt att lösa detta på.

MVH,
Awwent
Citera
2010-11-21, 18:13
Medlem
Inostrankas avatar
Använder du Windows 7 kan du starta vlc, sen högerklicka på ikonen i aktivitetsfältet. Då kommer en lista med senast använda filer i VLC. Och har du en länk på startmenyn kan du klicka på pilen till höger, då kommer samma lista fram.
Citera
2010-11-21, 18:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag själv använder mediaspelaren KMPlayer. I denna media så finns det en ordentlig depå för olika inställningar, bl.a detta som du nämner.
Citera
2010-11-21, 18:20
Medlem
Awwents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inostranka
Använder du Windows 7 kan du starta vlc, sen högerklicka på ikonen i aktivitetsfältet. Då kommer en lista med senast använda filer i VLC. Och har du en länk på startmenyn kan du klicka på pilen till höger, då kommer samma lista fram.
Tack! Hade ingen aning om detta, precis vad jag behövde!
Citera
2010-11-21, 18:33
Medlem
xbmc har en funktion som visar vilka filmer/serier du har kollat klart på Mycket smidigt
Citera
2010-11-21, 18:46
Medlem
ExXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phinxy
xbmc har en funktion som visar vilka filmer/serier du har kollat klart på Mycket smidigt

Jag lägger också min röst på xbmc! Går att få så jävla snyggt och användarvänligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in