2010-11-21, 16:53
Medlem
Ja, jag ska förklara mig. Jag funderar kring detta sedan jag fick en tillsägelse idag för 0.03
Off topic. Vilket var helt korrekt gjort av moderatorn, det är inte ämnet för denna tråden.

Men jag tar ändå mitt exempel då jag tycker det är av publikt intresse och jag har ännu
inte fått svar av berörd moderator.

Trådrubriken var:
"Tjejer skriver "Mmmm 24 cm" på Facebook"

Ts första inlägg löd:
"Jag har sett flera tjejer som har skrivit på sin statutsuppdatering på Facebook "Mmmm 24 cm". Vet någon vad som de syftar på?"

Mitt inlägg som var off-topic löd:
"Men hur jävla svaga män är ni som sitter och blir upprörda över
kvinnornas lek på facebook?
Jag blir mörkrädd för er skull, och jag är själv kille."

Till frågeställningen.
Om rubriken istället varit:
"Tjejer skriver "Mmmm 24 cm" på Facebook, fan vad löjligt och jag blir väldigt upprörd!"

Med den sista rubriken, hade mitt inlägg ändå varit off-topic?
Vad presiderar som topic, är det ämnet för tråden, eller är det ts första inlägg i det exemplet?
Citera
2010-11-21, 18:17
Medlem
Deometrics avatar
Jag antar att rubriken(ämnet) skall spegla vad förstainlägget innehåller, och tvärt om.
Citera
2010-11-21, 18:31
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Hemskt tråkigt att du anser det vara rimligt att begära svar inom två timmar, men för att svara på frågeställningen så är det trådstarten och rubriken som bestämmer. Skiljer de båda sig åt så är det inlägget som gäller och eventuellt blir en korrigering av rubriken aktuell.

Om sen tråden hade varit så som i ditt exempel så hade förmodligen ingen åkt på en tillsägelse, men hela alltet slängts i papperskorgen eftersom det inte vore en tråd som hör hemma i Öd&IT.
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2010-11-21 kl. 19:19.
Citera
2010-11-21, 18:38
Medlem
Imirons avatar
Precis så ÅG säger så är det första inlägget som gäller. Alltså trådstarten. Rubriken ska dock spegla trådstarten.
Citera
2010-11-21, 22:24
Medlem
Ok, tack för svaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här