2010-11-21, 15:43
Medlem
Heroinepupilss avatar
Hej. Visste inte riktigt vilken kategori detta tillhörde så jag valde denna för de står hälsa. Jag har iaf krympt min magsäck på egen hand, och för 2 dagar sedan råka jag få i mig lite för mycket mat, och jag kräktes nästan direkt efteråt, inte frivilligt. Det bara kändes som om de inte fanns mer plats och de var tvunget att komma ut. Är det normalt? Min idé från början var ju då att krympa magsäcken så jag inte behövde äta varje dag för att hålla mig mätt. Vill gå ner lite i vikt också. Jag vägde 63 när jag började, har nu gått ner till 58. Och jag äter ca en 4edels portion mat var tredje dag just nu, och de håller jag mig super mätt på! Men det känns lite så där att om man äter för mycket att de kommer upp igen, kan magsäcken förstoras på de sättet eller?
Citera
2010-11-21, 15:51
Medlem
Det låter inte särskilt hälsosamt, du väger väldigt lite, hur lång är du?
Citera
2010-11-21, 15:53
Medlem
JPlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
Hej. Visste inte riktigt vilken kategori detta tillhörde så jag valde denna för de står hälsa. Jag har iaf krympt min magsäck på egen hand, och för 2 dagar sedan råka jag få i mig lite för mycket mat, och jag kräktes nästan direkt efteråt, inte frivilligt. Det bara kändes som om de inte fanns mer plats och de var tvunget att komma ut. Är det normalt? Min idé från början var ju då att krympa magsäcken så jag inte behövde äta varje dag för att hålla mig mätt. Vill gå ner lite i vikt också. Jag vägde 63 när jag började, har nu gått ner till 58. Och jag äter ca en 4edels portion mat var tredje dag just nu, och de håller jag mig super mätt på! Men det känns lite så där att om man äter för mycket att de kommer upp igen, kan magsäcken förstoras på de sättet eller?

Denna fråga tycker jag du ska vända dig till en läkare för. Dem har mycket bra tankar och idéer kring det här. Du kommer antagligen bli inlagd då du är mycket sjuk. Det kallas Anorexia
Citera
2010-11-21, 15:57
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ourglace
Det låter inte särskilt hälsosamt, du väger väldigt lite, hur lång är du?

Ligger på normalvikt. är 1.67 lång.
Citera
2010-11-21, 16:02
Medlem
JPlins avatar
Du ligger precis på gränsen till att det är hälsosamt. Du har ett BMI på 21 och ett BMI på 20-25 anses hälsosamt. Varför vill du ligga på gränsen?

Vill du bli slankare så rekomenderar jag dig att träna och ÄTA.
Citera
2010-11-21, 17:17
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPlin
Du ligger precis på gränsen till att det är hälsosamt. Du har ett BMI på 21 och ett BMI på 20-25 anses hälsosamt. Varför vill du ligga på gränsen?

Vill du bli slankare så rekomenderar jag dig att träna och ÄTA.

ska ner till 17
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in