2010-11-21, 00:57
Bannlyst
Halloj

Sitter å tittar på Enter the Dragon när The King, aka Bruce lee plockar en kobra med sig i en påse, då slog de mig...

Vet att de finns folk som har vanliga ogifta ormar hemma som dom har fritt och kan sitta å kela med.
Skulle det gå med te.x en kungs kobra eller nån annan giftig jävel som du har sen den är liten, skulle man kunna kela med den jävlen eller skulle den jävlen sätta all gift i armen på dig?
Har lite svårt att se nån ligga å mysa med vattenmockasin eller grön mamba, men som sagt finns det/går det??

Nån som vet???

Edit: Utan att dra ut gifttänderna på den jävla äckliga ormjävlen
Edit2 Jag hatar ormar och tycker dom är lika äckliga som folk som röstar på sossarn!
Citera
2010-11-21, 00:59
Medlem
ButterFaces avatar
Känns som att ormar är för mycket av ett rovdjur för att kunna bli "tam", tex så har väl boaormar lagt sig bredvid sin husse och gjort en mätning för att se om dom kan svälja dom.
Citera
2010-11-21, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ButterFace
Känns som att ormar är för mycket av ett rovdjur för att kunna bli "tam", tex så har väl boaormar lagt sig bredvid sin husse och gjort en mätning för att se om dom kan svälja dom.

Ja å du drog precis upp den mest sprida ryktet som inte stämmer, de har kräldjursexperter dementerat, så de e inte riktigt sant, men om de hade varit de så hade de varit sjukt äckligt, men som sagt, de stämmer dessvärre ej...
Citera
2010-11-21, 01:11
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crabkiller
Ja å du drog precis upp den mest sprida ryktet som inte stämmer

Vilket är det som inte stämmer? Att boaormar måttat hussar eller att man inte kan
tämja reptiler? Jag har nämligen hört det också nämligen att man inte kan tämja
reptiler.
Citera
2010-11-21, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vilket är det som inte stämmer? Att boaormar måttat hussar eller att man inte kan
tämja reptiler? Jag har nämligen hört det också nämligen att man inte kan tämja
reptiler.

Stämmer bra. reptiler är inget "keldjur" och man kan aldrig få dem tama då de inte uppskattar klapp, kel och gos på samma sätt som exempelvis en katt gör. Det stressar djuret mer än gör nytta. Man kan dock göra dem hanterbara men aldrig tama.
Citera
2010-11-21, 02:09
Medlem
LadyLynxs avatar
Vad menas med hanterbara?
Citera
2010-11-21, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rosatraktor
Stämmer bra. reptiler är inget "keldjur" och man kan aldrig få dem tama då de inte uppskattar klapp, kel och gos på samma sätt som exempelvis en katt gör. Det stressar djuret mer än gör nytta. Man kan dock göra dem hanterbara men aldrig tama.

jonas wahlström gick har berättat om detta och att det inte är sant, att dom mäter ut sitt offer.
Men det finns folk som har ormar som husdjur och dom är väldig keliga.
Citera
2010-11-21, 09:29
Medlem
Wolgans avatar
Jag har ingen aning. Men men det är en rolig tanke. Det har ju säkert forskats om ifall man kan lura bort instinkter ur rovdjur.

Tex låta en giftorm hugga i något och då får den en stöt. Om man gör så x antal gånger så kanske den inte vågar hugga och använda sitt gift. Den förknippar hugget med smärta.

A det var en tidig morgontanke med kusarna fortfarande i ögonvråerna.
Citera
2010-11-21, 11:40
Bannlyst
Ja de hade varit skoj, om man gillar att plåga djur.

Men skit i de nu, Jag vet inte om ormen hade fortsatt att hugga, jag tror bara att ormjäveln slutar att hugga mor vederbörande objekt.

Men nån borde väl kunna svara på denna fråga.
Citera
2010-11-21, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLynx
Vad menas med hanterbara?

tja att låta kräldjuret vara fri i lägenheten och klappa på den, låta den ligga å vila i din famn, precis som man kan göra med ogiftiga, typ boa, pyton, snokar av dess slag. D.v.s ormar som man kan köpa i reptilaffärer.
Citera
2010-11-21, 12:43
Medlem
Friendslayers avatar
Citat:
Men det finns folk som har ormar som husdjur och dom är väldig keliga.

Har hört att speciellt Boaormar är väldigt kramgoa av sig
Citera
2010-11-21, 12:49
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
tja att låta kräldjuret vara fri i lägenheten

Det är dyngolagligt att ha lösa ormar utanför terrarier i sin lägenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in