Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nej, det är inte så. Tycker det är bra att ni finns och ställer upp. Har inget problem med hårdmoderering bara det är lika för alla. Det är bara det att alla argument för att kontrollera rubrikerna är tillämpbara för att kontrollera inläggen. Därför blir argumenteringen något märklig och det kan uppfattas som jag ironiserar.
Ok. Sorry.
Nej, vi anser att det finns en artskillnad mellan rubrikerna och inläggen. Rubrikerna behöver ofta ändras av olika skäl, medan det sällan finns någon anledning att ändra i inläggen. För att få bra struktur på forumet är det en pragmatisk inställning att inläggen tillhör användarna, men rubrikerna tillhör forumet. Skulle alla trådstarter vara heliga skulle man inte kunna sammanfoga liknande ämne t.ex. Det talar i sig för att man kan ha en annan inställning till rubrikerna än till själva texterna. (Förutsättningen är förstås att moderator talar om att det skett en ändring, vilket oftast sker genom att lägga till [/Mod])
När det gäller den närbesläktade frågan om tillägg i trådstarterna, så skulle vi önska att det gick att ha en förstapost där man kunde lägga in en sammanfattning eller grundinfo, men det är inte möjligt av tekniska skäl. Jag har för mig att du deltog i den diskussionen för något år sedan?
Och återigen ser jag inte den stora faran med att göra diskussionen mer överskådlig genom att göra den intressantaste eller mest efterfrågade informationen i tråden så tillgänglig som möjligt. Med nuvarande förfarande ändrar vi visserligen på förstaposten, men det framgår klart och tydligt att den tilllagda delen är skild från den ursprungliga posten. Att gå in och redigera själva texten är med respekt för din åsikt en annan sak. Det finns en tydlig och klar praxis bland moderatorerna om att inte göra så.