• 1
  • 2
2010-11-22, 03:34
Bannlyst
Ha en låg / mellanhög temperatur. Lägg ner baconen raka när plattan är varm, låt ligga i cirka femton sekunder, sen vänder du på dom med en gaffel. Låt ligga lika länge igen, baconen har vid det här laget dragit ihop sig vilket börjar resultera med att dom kommer bli knapriga om du fortsätter i samma takt. Gör så tills du ser att dom är knapriga och redo för att serveras.

Citera
2010-11-22, 04:42
Medlem
smaragdmördarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondaslynan
oh shit va gött det kommer att bli tack så mycket!

Vilket underbart positivt svar, fick mig att le av nån anledning.. förmodligen för att jag också är jättebäng och sugen på bacon nu..
Citera
2010-11-23, 00:24
Medlem
T.B.s avatar
Brukar ibland göra min bacon i ugnen. Blir oftast riktigt bra, raka och knaperstekta. Ej för hög temperatur är hemligheten.
Citera
2010-11-24, 17:37
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
någon som tips för att få till okej bacon i micron? för oss stackare som varken har spis eller ugn.

folk har sagt att det går att laga massa med mat i micron - men jag förblir skeptisk.
Citera
2010-11-24, 17:40
Medlem
petterqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clean-Cut-Kid
någon som tips för att få till okej bacon i micron? för oss stackare som varken har spis eller ugn.

folk har sagt att det går att laga massa med mat i micron - men jag förblir skeptisk.

Brukar göra min bacon i micron när jag ska göra en BLT, funkar väldigt bra faktist

Lägg 2 bitar hushållspapper på en talrik, lägg på baconskivorna, på med 2 lager papper till..

Jag brukar köra på full effekt i typ 3.10-3.20 min, se till att täcka all bacon och hålla ett öga på det hela tiden bara
Citera
2010-11-24, 19:02
Medlem
rejmans avatar
Hög värme tills de börjar bli bruna vid kanterna, sen är det bara att lägga på papper. Tänk på att ta av dom innan allt blir brunt/stekt för då blir det för torrt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in