2010-11-20, 18:40
Medlem
Hej!

Jag köpte en säsongs prenumeration på eurosport player för att jag ville se bundesliga fotboll.
Men det funkar helt enkelt inte....
har laddat ner och installerat silverlight som de begär och kollat systemkraven och allt är i sin ordning men när jag startar ett klipp/livetv så står den bara och laddar och går aldrig igång. någon som har haft liknande problem och löst detta? Och ja jag har hört mig för hos supporten men dom ger mig inga bra svar och de förslag dom givit funkar inte...

Tacksam för svar!
Citera
2010-11-21, 00:37
Medlem
Sedan dom gick över till Silverlight fungerar det inte, så jag får använda Windows för tillfället när jag ska kola på EsPlayer. Jag har haft en del kontakt med supporten, och dom har fått all info om min iMac, och vad jag vet så jobbar dom på att lösa problemet. Pallar du inte att köra windows så länge så är det bara att kräva pengarna tillbaka.
Citera
2010-11-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Sedan dom gick över till Silverlight fungerar det inte, så jag får använda Windows för tillfället när jag ska kola på EsPlayer. Jag har haft en del kontakt med supporten, och dom har fått all info om min iMac, och vad jag vet så jobbar dom på att lösa problemet. Pallar du inte att köra windows så länge så är det bara att kräva pengarna tillbaka.

Okej tack för infon, så det är hos silverlight problemet ligger? Frågade eftersom ViasatOnDeamand också använder silverlight och vill inte lägga några pengar på det också om det ändå inte kommer funka.
Citera
2010-11-24, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Okej tack för infon, så det är hos silverlight problemet ligger? Frågade eftersom ViasatOnDeamand också använder silverlight och vill inte lägga några pengar på det också om det ändå inte kommer funka.

Nja, problemet gäller Eurosports hantering av silverlight, andra sidor som använder silverlight fungerar, om det funkar med Viasat-Mac får du nog kolla med deras kundtjänst.
Citera
2010-11-24, 04:20
Medlem
zunkigs avatar
En metod jag använder i linux är

1) Logga in på Eurosport player, välj viken kanal och upplösning du vill ha. Titta på sourcen för sidan
View/Page Source i Firefox. Sök efter texten: objectPlayer+='<param name="URL" value="

2) Kopiera adressen, det är texten som strår mellan de två citationstecknen "" den är lång och ser ut som:
mms://livestream-player.eurosport.com/nogeo/console......

Och det funkar utmärkt i exempelvis vlc
Citera
2010-11-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zunkig
En metod jag använder i linux är

1) Logga in på Eurosport player, välj viken kanal och upplösning du vill ha. Titta på sourcen för sidan
View/Page Source i Firefox. Sök efter texten: objectPlayer+='<param name="URL" value="

2) Kopiera adressen, det är texten som strår mellan de två citationstecknen "" den är lång och ser ut som:
mms://livestream-player.eurosport.com/nogeo/console......

Och det funkar utmärkt i exempelvis vlc

Har du verkligen testat det där med nya Eurosport player?
Det där fungerade innan dom bytte till silverlight, nu kan jag inte ens välja kanal.
Citera
2010-11-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten

Omöjligt att säga om det kommer fungera då varje fall är unikt. Jag kan dock säga att det bör fungera!

Om du gör så att du skickar mig ett PM med din mailadress så kan jag hjälpa dig att säkerställa att det fungerar bra för dig.

Mvh Linus Eriksson
Viasat
Citera
2011-05-22, 12:48
Medlem
pen7s avatar
Efter x antal månader fungerar Eurosport Player på mac igen!

Äntligen slipper man boota in i windows

Roland Garros!
Senast redigerad av pen7 2011-05-22 kl. 12:50.
Citera
2011-05-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pen7
Efter x antal månader fungerar Eurosport Player på mac igen!

Äntligen slipper man boota in i windows

Roland Garros!

Men idag fungerar det inte längre, det står att kontot avslutas 03/02/2011, men jag har betalt till 2012.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in