• 1
  • 2
2011-05-05, 12:28
Medlem
Fleptuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStarkaSida
Hade inget bättre för mig så jag gjorde en bildtutorial till dig, om detta inte funkar så är det något annat fel på mjukvaran.

Vad jag använder; Daemon Tools Lite

http://lookpic.com/c1/i2/1410/XHfYdT4V.jpeg

En person med downs borde förstå sig på denna.

Detta var en film men det är exakt samma sak för att installera spel eller annat smått och gott.

Mycket bra och enkel guide, 5 FB katter.

/Flep
Citera
2011-05-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStarkaSida
Hade inget bättre för mig så jag gjorde en bildtutorial till dig, om detta inte funkar så är det något annat fel på mjukvaran.

En person med downs borde förstå sig på denna.

Detta var en film men det är exakt samma sak för att installera spel eller annat smått och gott.

Alla mina kromosoner är i ordning och jag vet hur Daemon Tools fungerar! Du missförstår mig nog.

Problemet som jag beskrev i början av tråden är löst..

Det jag för tillfället försöker installera är ett piratkopia av GTA IV som jag vet tidigare har fungerat utan problem, dock så nu när jag mountar skiten så startas inget. Går jag in i computer så ser jag att den virtuella skivan är där. Dock när man klickar på den kommer jag in bland filerna som ligger på själva disken

Samma sak händer om jag mountar en, som du visade i din bild, en film.

Min fråga nu är alltså, har jag kommit åt någon inställning i windows eller i daemon tools som gör att det blir så? Tack!
Senast redigerad av wahlz 2011-05-05 kl. 18:06.
Citera
2011-05-05, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wahlz
Alla mina kromosoner är i ordning och jag vet hur Daemon Tools fungerar! Du missförstår mig nog.

Problemet som jag beskrev i början av tråden är löst..

Det jag för tillfället försöker installera är ett piratkopia av GTA IV som jag vet tidigare har fungerat utan problem, dock så nu när jag mountar skiten så startas inget. Går jag in i computer så ser jag att den virtuella skivan är där. Dock när man klickar på den kommer jag in bland filerna som ligger på själva disken

Samma sak händer om jag mountar en, som du visade i din bild, en film.

Min fråga nu är alltså, har jag kommit åt någon inställning i windows eller i daemon tools som gör att det blir så? Tack!

Testa att ominstallera Daemon Tools eller försök med en annan "image mounter" mjukvara som t.ex Alcohol 120%. Vet inte själv hur det funkar men det är väl värt att lära sig om skiten funkar.

Det enda jag kan tänka mig är att du inte dubbelklickar där jag visade utan trycker på skivan till vänster, som jag visar i bilden nedan;

http://lookpic.com/c1/i2/2310/p9kwueH0.jpeg

Då kommer även jag in till filerna på skivan, men så ska det vara. Om detta inte är fallet så bör du göra som jag skrev, ominstallera eller skaffa något annat än Daemon och prova igen.
Citera
2011-05-06, 01:25
Medlem
kinky_Ms avatar
Jag använder Daemon Tools Lite och har inte haft några problem. Har dock bara testat ganska gamla program ännu.
Det kan vara fel på din iso-fil eller något nytt kopieringsskydd.
Citera
2011-05-06, 21:55
Medlem
Grejjen är att autoplay som kommer upp säger direkt ''view the files in the map'' när jag mountar, och har prövat med flera olika typer av filer. Skickar iväg ett mail till daemon tools support imorgon och hoppas på något bra svar. Vet inte om man ska skriva att filerna man försöker mounta är piratkopierade, men antar att det var det programmet var skapat för, egentligen, så kanske är bättre.

Men men tackar för svaren och mödan ni la ned, hoppas på att daemon tools kanske har svaret jag söker.

Ha en trevlig fredag alla, skål å ut å sup!
Citera
2011-05-08, 22:21
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahlz
Grejjen är att autoplay som kommer upp säger direkt ''view the files in the map'' när jag mountar, och har prövat med flera olika typer av filer. Skickar iväg ett mail till daemon tools support imorgon och hoppas på något bra svar. Vet inte om man ska skriva att filerna man försöker mounta är piratkopierade, men antar att det var det programmet var skapat för, egentligen, så kanske är bättre.

Men men tackar för svaren och mödan ni la ned, hoppas på att daemon tools kanske har svaret jag söker.

Ha en trevlig fredag alla, skål å ut å sup!

Filerna är korrupta. Om du inte har någon sfv fil som följde så kan du svar på tal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in