2010-11-20, 13:38
Medlem
Hallå! Min mikrofon som jag har på mitt headset slutade fungera igår när jag satt inne på vent och använde det. Nu är det så att jag har testat en hel del andra mikrofoner som inte heller de fungerar på datorn, så jag börjar tro att det är min dator som felet är på.

Jag använder Windows 7 och jag googlade lite och kom fram till att jag skulle fixa en ny "ATI high definition audio device"

Är det någon som vet vad som är fel eller hur jag ska fixa det?
Citera
2010-11-20, 14:19
Medlem
Är du säker att du har rätt inställningar på din ventrilo. Eller att du har rätt mick som default i ljudinställningar. Testa dig fram, kolla först att du har rätt mick till användning i ljudinställningar, sen ställer du in den i vent, testa ljudinspelaren så vet du ifall du bara har fel inställningar i vent eller om det är något fel på drivrutiner eller liknande, du kan isf testa uppdatera drivrutinerna.
Citera
2010-11-20, 14:28
Medlem
wtbsnuss avatar
stäng av UAC i windows. Testa om det hjälper.
Citera
2010-11-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaane
Är du säker att du har rätt inställningar på din ventrilo. Eller att du har rätt mick som default i ljudinställningar. Testa dig fram, kolla först att du har rätt mick till användning i ljudinställningar, sen ställer du in den i vent, testa ljudinspelaren så vet du ifall du bara har fel inställningar i vent eller om det är något fel på drivrutiner eller liknande, du kan isf testa uppdatera drivrutinerna.

Jag testade de men det funkar fortfarande inte :S
Citera
2010-11-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtbsnus
stäng av UAC i windows. Testa om det hjälper.
UAC = User Account Control?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in