Citat:
Ursprungligen postat av litenbonde
Dröm vidare att du hade sparkat en av Sveriges största radio-pratare för att du har personliga problem i hans uppförande! Anledningen till att han kan prata så mot sin chef är för att han har ett värde som är större än någon annan i samma bransch. Det är inte direkt som om en random arbetare hade gått emot chefen utan nu är det istället den person som gissningsvis drar in fler lyssnare än någon annan och att etablera en ny profil i en kanal är inget som görs på en handvändning.
Börjar chefen sätta emot med samma attityd (och speciellt i radio) så kommer han att dra dålig publicitet inte till Gert utan kanalen.
Tänk dig lite en huvudrollsinnehavare som varit med i de 2 första delarna i en film och nu börjar få åsikter till inspelningen av den tredje.
Huruvida det är en bluff för PR eller ej spekulerar jag dock inte i!
Så jädra poppis är han väl inte om hans "värld" sänds mitt i natten, sånt skulle väl sättas på primetime i såna fall.
Han och chefen är vänner sen tio-tjugo år tillbaks, alltså jag antar innan ens Gert började jobbade på Rix och är väl därför de har en sån jargong. Är man vänner sen tidigare, får man ofta mer spelrum som anställd.
Deras "bråk" verkar ju aldrig på riktigt, utan mer en del av radion.