Jag vet att det finns typ 1231214 inlägg om studier i utlandet, så jag hoppas jag inte trampar på några av flashbacks trogna användares närver
Men jag funderar starkt på att börja plugga utomlands snart. Jag har rest i över tre år nu, bott utomlands och jobbat utomlands.
Men det är riktigt tugnt att inse, att jag snart måste börja plugga. Jag pallar inte jobba i barer och andra "tillfälliga" jobb, det är dags för stabilitet i mitt liv.
Jag vill plugga grafisk design eller foto. Problemet är att jag hoppade av gymnasiet i 2.ring, och måste förmodligen plugga ett år i Sverige för att ens komma in på diversa skolor. Men det vet ja! och det är jag berädd att göra!
Men efter det då? Har ni några tips på bra skolor i utlandet? Eftersom jag har varit i Australien i över ett år, och vill gärna tillbaka dit, så tips om bra skolor i Australien hade varit uppskattat.
Annars verkar USA väldigt intressant. England också. Europa inte så mycket! Men kom gärna med förslag på bra skolor där med, e ni snälla
Om ni också har några tips på bra, välstrukturerade utbildningar där jobbmöjligheterna flöder, var då vänliga och skriv ner era tankar.
PZ