2010-11-19, 13:13
Medlem
primaxx123s avatar
ooo jävlar fick min kusins nya data idag och skulle formatera den.
varför var att han hade XP innan sen så installerade windows 7 över xp,
så då gav han mig datan och bad mig att formatera den.
jag plockade ut hårddisken och började formatera den men datajäveln är ju ifrån lenovo.
jag undrar om jag har pajat hanns data eftersom han typ inte har windows 7 skivan och jag har plockat bort all information alltså lenovo information. vad ska jag göra... kommer det att fixa sig därför annars blir jag typ skyldig han 20 lax... HJÄLP MIG SÅ MITT HJÄRTA LÄTTAR SIG
Citera
2010-11-19, 14:07
Medlem
SlumNexs avatar
märkes burkar brukar ha en gömd partition för system filer till återställning eller en system skiva
Citera
2010-11-19, 14:22
Medlem
primaxx123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlumNex
märkes burkar brukar ha en gömd partition för system filer till återställning eller en system skiva

med andra ord är det lungt?
Citera
2010-11-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlumNex
Precis. Var det flera partitioner på disken? Tog du isf bort dem och gjorde en partition på hela diskutrymmet?
Citera
2010-11-19, 14:36
Medlem
Hittar du partionen? Annars kan du kanske (givetvis fullt legalt) hitta en nedladdningsbar variant av OS:et och bränna ut.
Citera
2010-11-19, 14:57
Medlem
primaxx123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Precis. Var det flera partitioner på disken? Tog du isf bort dem och gjorde en partition på hela diskutrymmet?

det var bara en partion men det är två hårddiskar en på 1tb och en 250gb ska jag blåsa 250 gb då okcså eller skapar det kaos i datorn om man inte gör det?
Citera
2010-11-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primaxx123
det var bara en partion men det är två hårddiskar en på 1tb och en 250gb ska jag blåsa 250 gb då okcså eller skapar det kaos i datorn om man inte gör det?
Var det en partition per hårddisk eller hur menar du?

Vad ligger på 250gigsdisken? Om det endast är filer behöver du väl inte ta bort det. Däremot om det ligger program på disken kanske inte dessa är körbara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in