• 1
  • 2
2010-11-21, 08:35
Medlem
Svårt. Å ena sidan så känner jag att man inte hade velat veta. Man (jag) skulle nog inte må särskilt bra under tiden man har, om man börjar räkna ned och så. Å andra sidan så vore det ju bra att veta om man kommer gå bort i förtid, och kan göra vad som behöver göras innan man dör.
Äh, jag vet inte.
Citera
2010-11-21, 08:39
Medlem
niggazs avatar
Ja klart ja skulle vilja veta de, en vecka innan man ska dö är de bara å fixa så mycket pengar till familj och vänner som möjligt.
Citera
2010-11-21, 08:52
Medlem
Screwattacks avatar
Nej. Fanns en skröna där jag växte upp om några som gjort anden i glaset, varpå den ena frågat just när han skulle dö. Snubben fick ett datum, och i takt med att datumet närmade sig blev han alltmer orolig och mådde allmänt dåligt. När dagen väl var framme mådde han så dåligt att han tog livet av sig.

Med största sannolikhet är det här inte mer än en uppdiktad historia, men varje lögn innehåller en viss mängd sanning sägs det ju, och jag tror att det finns något att lära av denna skrönan.
Citera
2010-11-21, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablablablo
Jag skulle bli mycket tacksam ifall jag visste. Det är mycket lättare att planera sitt liv då. Så att man inte slösar ut livet på onödiga saker exempelvis studier och jobb ifall man ändå vet att man kommer dö som 25 åring. Sen om man vet vilket datum man dör på så behöver man ju inte var orolig innan dess för att dö.

Det är väll aldrig onödigt att studera?

Tänk på att många som växer upp med obotliga sjukdomar och liknande oftast kämpar för att ta sin examen och liknande.

Sen så bör man inte planera sitt liv så mycket, kan hände att man glömmer bort att njuta då.

Så mitt svar är nej, jag vill absolut inte veta när jag ska dö.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in