... när du ser Abdirizak Waberi som Sveriges motsvarighet till Barack Obama.
... när du försöker sätta statsministern på plats genom att referera till skvallerjournalistik på aftonbladet.
... när du i en hetsig diskussion med regeringschefen känner dig kränkt över att han tjänar mer lax i månaden än din farsa som pizzabagare.
... när du känner för att göra kaoz med statsministern, men håller tillbaka dina känslor endast pga att det finns en kamera och 3 livvakter i närheten.
... när stora delar av din bekantskapskrets sympatiserar med Al-shabab.
... när du och dina vänner tror att laserturken är större än polisen.
... när du spelar tuff för bruschorna genom att dra ner dina byxor framför polisen.
... när du demonstrerar ditt missnöje med grundlagen genom att skalla en känd konstnär.
... när du med hjälp av familj och vänner svindlar f-kassan på miljonbelopp genom att spela handikappad.
när du tycker det är helt okej att ha en svart keps ovanpå könshåret. Det på huvudet alltså.
när du går runt på stan med en klubba i käften, hela tiden.
när du hänger utanför suspekta butiker i annat syfte än att handla, sola eller fixa bilen.
Måste bara få det här sagt: Tycker det är sjukt att ni som skriver som ni gör om invandrare, inte har stake nog att komma fram till oss och säga det rakt upp i ansiktet istället. Jag själv, som andra generationens invandrare, skulle uppskatta ärligheten. Tror att era argument i och för sig inte skulle hålla i någon större utsträckning på varken mig eller någon invandrare jag känner. Det är så sjukt lätt att sitta bakom ett tangentbord och häva ur sig saker som antagligen sårar människor som har hjälpt till att bygga upp det här landet. Det finns människor som inte gör rätt, som utnyttjar system, som är kriminella och är destruktivt inställda, men dessa personer är inte turkar,araber, polacker eller svenskar, det är MÄNNISKOR. Varför är invandrare överrepresenterade i brottsstatistiken? För att invandrare slussas ut till områden där segregationen är stor, svenskar som bor i dessa områden pratar ofta med samma brytning och har en livsstil som är likadan. Hade vi haft en bättre invandrar politik i Sverige, där samtliga kommuner drog sitt strå till stacken, så hade problemen varit väsentligt färre. Om man sätter en invandrare och låter honom växa upp med en omgivning som domineras av etnisk svenska, så visst fan blir han bättre integrerad. Jag är ett exempel på detta.
Sorry för OT, men kändes som att det behövs fler barn i skolan och mindre barn sittandes hemma på FB. Utbilda er för fan!
Fred!
Haha, högutblidad, smart och omtänksam..
Detta må jag säga er gott folk, ilgenio, denna strålande stjärna i nattens mörker har upplyst oss om vårat hat och illvilja gentemot "våra bröder i andra färger".
hallå vad är det du inte förstår med HUMOR och FORUM i samma mening?