... Du hade din första bakfylla vid 7 års ålder efter att ha blivit bjuden på ren sprit
... Dina ögonbryn formar ett McDonalds märke om du inte rakar mellanrummet minst 1 gång i veckan
... Du avgudar Zlatan,C-Ronaldo och Ronaldinho
... Du äger minst 2 par prasselbyxor, helst Adidas
... Du äger minst 1 kniv
... Du har en parabol i ditt hem
... Du inte jobbar, utan bara rånar sueidis
- Du väljer hellre att köpa stöldgods fast det är billigare att köpa ärligt på rea
- Du tror att rikedom är samma sak som tjock guldkedja
- Du tror att respekt och fruktan är samma sak
- Du tror heder bara finns i din egen familj
- Du gillar inte hundar och katter
- Du säger att din farsas hemby med 10 hus och några getter är en stor stad
- Du tror att du är supersnygg för att din mamma sagt det till dig när du var liten
- Du tror att det är ballt och manligt med mustasch när du är 14
- Du tror att midjekorta kavajer är snyggt och vita sockar till svarta skor
- Du tror att Alexander de store är från ditt folkslag
- Du tror att du kommer få bättre jobb i framtiden om du bryter på svenska
- Din pappa har lovat dig en BMW när dig gifter dig
- Du tror att röka och spela kort är bra för din image
Måste bara få det här sagt: Tycker det är sjukt att ni som skriver som ni gör om invandrare, inte har stake nog att komma fram till oss och säga det rakt upp i ansiktet istället. Jag själv, som andra generationens invandrare, skulle uppskatta ärligheten. Tror att era argument i och för sig inte skulle hålla i någon större utsträckning på varken mig eller någon invandrare jag känner. Det är så sjukt lätt att sitta bakom ett tangentbord och häva ur sig saker som antagligen sårar människor som har hjälpt till att bygga upp det här landet. Det finns människor som inte gör rätt, som utnyttjar system, som är kriminella och är destruktivt inställda, men dessa personer är inte turkar,araber, polacker eller svenskar, det är MÄNNISKOR. Varför är invandrare överrepresenterade i brottsstatistiken? För att invandrare slussas ut till områden där segregationen är stor, svenskar som bor i dessa områden pratar ofta med samma brytning och har en livsstil som är likadan. Hade vi haft en bättre invandrar politik i Sverige, där samtliga kommuner drog sitt strå till stacken, så hade problemen varit väsentligt färre. Om man sätter en invandrare och låter honom växa upp med en omgivning som domineras av etnisk svenska, så visst fan blir han bättre integrerad. Jag är ett exempel på detta.
Sorry för OT, men kändes som att det behövs fler barn i skolan och mindre barn sittandes hemma på FB. Utbilda er för fan!
Fred!
.. ens första inlägg är OT
... när du tar semester i Rosengård på livstid.
... när du föredrar tjocka svennefittor
... när dina föräldrar ger dig en cykel med kedjan kvar.