2010-11-18, 22:07
Medlem
sunchymes avatar
Har ett litet problem som kräver allt för mycket av min tid. Generellt är jag ganska så hårig, har en rejäl matta på bröst och mage som jag förvisso håller i trim. Komplexet för mitt håriga bröst har jag sakta men säkert börjat komma över och slutat se det som ett stort problem. Däremot ligger det till så att mitt skägg växer sig ända ner söder om adamsäpplet och connectar på vis med brösthåret.

Svårigheten ligger i att veta var jag ska dra gränsen med hyveln? Idag rakar jag allt skägg ner till strax ovanför nyckelbenen och "finputsar" på bröstet i höjd med nyckelnbenen med pincett vilket är mycket tidskrävande. Jag kan knappt ha skjortor på mig utan slipps då det blir en onaturligt rak linje av trimmat brösthår som syns.. är det nån som har förslag på hur jag kan gå till väga? Ska jag sluta noppa med pincentten och bara köra som vanligt med hyveln och låta grovt brösthår sticka upp ur skortan? Det är ju kanske mer "den raka kanten" som jag nojjar över snarare än själva håret..

speciellt kommentarer från tjejer uppskattas
Citera
2010-11-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunchyme
Har ett litet problem som kräver allt för mycket av min tid. Generellt är jag ganska så hårig, har en rejäl matta på bröst och mage som jag förvisso håller i trim. Komplexet för mitt håriga bröst har jag sakta men säkert börjat komma över och slutat se det som ett stort problem. Däremot ligger det till så att mitt skägg växer sig ända ner söder om adamsäpplet och connectar på vis med brösthåret.

Svårigheten ligger i att veta var jag ska dra gränsen med hyveln? Idag rakar jag allt skägg ner till strax ovanför nyckelbenen och "finputsar" på bröstet i höjd med nyckelnbenen med pincett vilket är mycket tidskrävande. Jag kan knappt ha skjortor på mig utan slipps då det blir en onaturligt rak linje av trimmat brösthår som syns.. är det nån som har förslag på hur jag kan gå till väga? Ska jag sluta noppa med pincentten och bara köra som vanligt med hyveln och låta grovt brösthår sticka upp ur skortan? Det är ju kanske mer "den raka kanten" som jag nojjar över snarare än själva håret..

speciellt kommentarer från tjejer uppskattas

Har samma problem som dig, så du är inte ensam.
Jag har olik skäggväxt än vad jag har brösthår, så jag lägger där håret är som grövst (skägghåret är grövst), där får gränsen vara, så rakar jag uppåt bara.

Har aldrig hört att tjejen tyckt det ser dumt ut i alla fall.
Citera
2010-11-18, 22:12
Medlem
Anycons avatar
Låt det växa ut, skägg är underbart
Citera
2010-11-18, 22:14
Medlem
KahluaOctaviuss avatar
Personligen tycker jag inte att det stör med den raka kanten, brösthår på killar/män är snyggt men inte med för långa hårstrån som sticker upp i skjortkragen.
Citera
2010-11-18, 22:20
Medlem
MightyAnkas avatar
Det är vanligt att skägget och håret på bröstet är sammanväxta. jag tycker att du kan raka halsen ner till nyckelbenen, som du beskriver att du gör. om du tycker att linjen blir för tydlig så kan du ju alltid trimma ner håret på bröstet då och då, så det inte växer helt villt åt alla håll och kanter.
Citera
2010-11-18, 22:29
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Ta bort rubbet
Citera
2010-11-18, 22:32
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Vilket slöseri med skäggväxt! Inse att skägg och håriga bringor är det sexigaste som finns och låt det vara!
Citera
2010-11-18, 22:32
Medlem
Bausens avatar
Borde vara olika textur på brösthår och skägg? Enklast att låta gränsen gå där, annars får du völ prova dig fram.
Citera
2010-11-18, 22:34
Medlem
Freetechs avatar
haha vet vad du menar.. iofs är det mitt hår från bröstet som går upp en bit mot halsen istället, men att få en kant är inte speciellt snyggt va?
Speciellt om du kör v-ringade tröjor och du börjar få stubb där..
Dom flesta tjejer jag mött gillar lite hår på bröstet så att det sticker upp en bit gör fan inget, visar att du är man!
Citera
2010-11-18, 22:56
Medlem
Vill du byta sits?
Mvh kille med allt för låg testosteronhalt.

Om jag hade möjlighet till att odla skägg skulle jag odla skägg som tusan då jag tycker att det ser riktigt stiligt ut men alla kan inte ha de bästa generna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in