Citat:
Ursprungligen postat av sunchyme
Har ett litet problem som kräver allt för mycket av min tid. Generellt är jag ganska så hårig, har en rejäl matta på bröst och mage som jag förvisso håller i trim. Komplexet för mitt håriga bröst har jag sakta men säkert börjat komma över och slutat se det som ett stort problem. Däremot ligger det till så att mitt skägg växer sig ända ner söder om adamsäpplet och connectar på vis med brösthåret.
Svårigheten ligger i att veta var jag ska dra gränsen med hyveln? Idag rakar jag allt skägg ner till strax ovanför nyckelbenen och "finputsar" på bröstet i höjd med nyckelnbenen med pincett vilket är mycket tidskrävande. Jag kan knappt ha skjortor på mig utan slipps då det blir en onaturligt rak linje av trimmat brösthår som syns.. är det nån som har förslag på hur jag kan gå till väga? Ska jag sluta noppa med pincentten och bara köra som vanligt med hyveln och låta grovt brösthår sticka upp ur skortan? Det är ju kanske mer "den raka kanten" som jag nojjar över snarare än själva håret..
speciellt kommentarer från tjejer uppskattas
Har samma problem som dig, så du är inte ensam.
Jag har olik skäggväxt än vad jag har brösthår, så jag lägger där håret är som grövst (skägghåret är grövst), där får gränsen vara, så rakar jag uppåt bara.
Har aldrig hört att tjejen tyckt det ser dumt ut i alla fall.