2010-11-18, 20:50
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Jag har precis konfigurerat upp ushare på min linuxburk och försöker ansluta via min xbox men stöter på problem. Googlande verkar inte göra mig mycket smartare heller då mitt problem verkar skilja sig från andras. Min xbox hittar min share men klarar inte av att ansluta till den. Jag gissar på att det kanske har med brandvägg att göra eller liknande men routrar brukar väl knappast begränsa LAN-trafik, eller?

Här är min ushare config-fil:

Tacksam för hjälp
Citera
2010-11-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jag har precis konfigurerat upp ushare på min linuxburk och försöker ansluta via min xbox men stöter på problem. Googlande verkar inte göra mig mycket smartare heller då mitt problem verkar skilja sig från andras. Min xbox hittar min share men klarar inte av att ansluta till den. Jag gissar på att det kanske har med brandvägg att göra eller liknande men routrar brukar väl knappast begränsa LAN-trafik, eller?

Här är min ushare config-fil:

Tacksam för hjälp
kolla så att porten är öppen i routern.
Citera
2010-11-18, 21:16
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Jo jag har varit inne i routern och rotat som bara den. Jag har en Thomson TG784 och den har det sämsta gränssnittet jag någonsin sett (Port forwarding heter exempelvis programdelning). Hur som helst så hittar jag ingenting där av intresse. Jag har provat att stänga av brandväggen helt med exakt samma resultat.

Edit: uPnP är aktiverat i routern btw.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2010-11-18 kl. 21:23.
Citera
2010-11-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jo jag har varit inne i routern och rotat som bara den. Jag har en Thomson TG784 och den har det sämsta gränssnittet jag någonsin sett (Port forwarding heter exempelvis programdelning). Hur som helst så hittar jag ingenting där av intresse. Jag har provat att stänga av brandväggen helt med exakt samma resultat.
vad är det för system du sitter på? om ubuntu skulle gufw vara nåt för dig; gui för ubuntu firewall... för att se till att porten är öppen...
Citera
2010-11-18, 21:35
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Problemet är löst (efter x antal timmar). Efter mer googlande så hittade jag följande tråd:

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Där fick jag tipset att prova en annan config-fil

Verkar som att problemet var taggen USHARE_ENABLE_XBOX=yes som enbart skulle varit ENABLE_XBOX=yes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in