Citat:
Ursprungligen postat av rulletulle
Åh, så du gjorde den redan idag.

Hm, du säger att allt gick åt. Är ni många i familjen? För det skulle väl räcka till 2 mindre aluminiumformar och 1 vanlig ugnsform?
Var den lätt att göra som du trodde? Och är du en avancerad matlagare? För det är inte jag.
Vad snällt att du skrev här efter du lagade ostkakan. Uppskattas enormt!
Ja, vi kunde inte hålla oss så vi gjorde den igår. Eftersom vi bara är två i hushållet och detta var första gången gjorde vi en halv sats vilket gav ca en liter som slutresultat.
Det var enkelt och allt gick som det skulle. Dock såg jag inne i
kommentarerna att man kan få problem om ostlöpen är dålig.
Ostkakan blev väldigt god och den kommer vi att göra många gånger. I fortsättningen kommer vi att försöka få mandeln till en helt slät massa så man inte känner mandelbitarna. (Mandelbitarna är ju väldigt små men de kändes i munnen.) Det borde fungera om man mixar mandlarna med lite av ostmassan, äggen eller grädden.
Vi är inte avancerade matlagare men vi gillar den här typen av "pill". Vi lägger in gurka, zucchini, rödbetor, sill, stekt strömming och mycket annat. Och eftersom jag jobbat i Kina och fru Fickludd är från Västindien har vi stor spännvidd på matlagningen. Men het kinesisk hotpot och Jamaican chicken i alla ära, vad slår stekt strömming med potatismos?
Lycka till med ostkakan!